اختتامیه جشنواره فیلم و عکس «فردا» مهرماه برگزار می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۱۶

اختتامیه جشنواره فیلم و عکس «فردا» مهرماه برگزار می‌شود

بهزاد رشیدی دبیر جشنواره فردا زمان برگزاری نمایشگاه، اکران آثار منتخب و مراسم اختتامیه جشنواره را مهر ماه 1400 اعلام کرد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی جشنواره فردا، بهزاد رشیدی دبیر جشنواره فیلم و عکس «فردا» زمان برگزاری نمایشگاه، اکران آثار منتخب و مراسم اختتامیه را مهر ماه ۱۴۰۰ اعلام و ابراز امیدواری کرد با استقرار دولت جدید روحیه کار کردن و انگیزه مدیران دولتی مرتبط با این حوزه بیشتر شده و به کارهای فرهنگی و زیربنایی اهمیت و اولویت بیشتری داده شود.

او بهره بردار اصلی جشنواره را سازمان‌ها و مراکز دولتی و خصوصی فعال در عرصه صنعت و فناوری کشور قلمداد کرد و گفت: اگر حمایت‌های مقرر شده عملی نشود، ما نمی‌توانیم جشنواره را در موعد مقرر و آنطور که پیش بینی کرده‌ایم، برگزار کنیم.

رشیدی ادامه داد: برخی از دوستان و حتی مسئولان دولتی می‌گفتند با توجه به شرایط کشور، شما فعلا جشنواره را برگزار نکنید اما ما سعی کردیم چراغ جشنواره را در فضای مجازی روشن نگه داریم. در این مدت سعی شده با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های فضای مجازی، موضوع مستندسازی صنعتی و فناوری تا حد زیادی تبیین و برجسته شود. تا این لحظه تعداد ۱۵ عنوان نشست تخصصی فیلمسازی و عکاسی با اساتید، متخصصان و چهره‌های حوزه فیلم و عکس صنعتی و تبلیغاتی در موضوعات مختلف و کاربردی در فضای مجازی برگزار شده و ادامه دارد.

او درباره تولید محتوا در ادامه سال گفت: در همین راستا کار تولید محتوا و پیام و تحلیل تصویری در موضوعاتی همچون معرفی مستندسازان و عکاسان پیشکسوت صنعتی و تبلیغاتی ایرانی، معرفی عکاسان مطرح صنعتی و تبلیغاتی خارجی، معرفی برگزیدگان دوره‌های قبلی جشنواره همچنین نظرات و دیدگاه های مستندسازان و عکاسان فعال حوزه صنعتی و تبلیغاتی در ایران نیز در دستور کار بوده و در طول سال ادامه خواهد داشت.

دبیر جشنواره فردا درباره تعداد آثار جشنواره بیان کرد: در مهلت تعیین شده برای ارسال آثار، در بخش فیلم تعداد ۳۱۰ اثر در بخش‌های مختلف برای دبیرخانه ارسال شده و این تعداد با توجه به تعاملات سازمانی جدید، در حال افزایش است و در بخش عکس نیز ۲۵۰۰ اثر از ۳۵۰ عکاس در بخش‌های شش گانه عکس، آثارشان را برای دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.

او در پایان تصریح کرد: خوشبختانه در هر دوره، کیفیت عکس‌ها و فیلم‌های ارسالی بهبود چشمگیری دارد و ما در این افزایش کیفی آثار، سهم ویژه‌ای برای خود قائل هستیم. البته نقش هنرمندان فیلمساز و عکاس را بسیار بیشتر از مدیران صنعتی می‌دانیم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است