معاون وزیر امور خارجه در «رو در رو» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۱

معاون وزیر امور خارجه در «رو در رو»

مجله سیاسی «رو در رو» روز سه شنبه ۴ دی ماه میزبان دکتر سید محمد کاظم سجادپور می شود.

 به گزارش «صبا»،برنامه زنده تلویزیونی «رو در رو» این هفته در میزبانی از دکتر سید محمد کاظم سجادپور به موضوع « سیاست آمریکا در منطقه» می پردازد.

رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرده که  نظامیان این کشور را ظرف یک ماه از سوریه خارج می‌کند و پنتاگون باید خود را برای خروج فوری از سوریه آماده کند. اندکی پس از این دستور، ترامپ از تصمیم دیگر خود برای خارج کردن نیمی از ۱۴ هزار نظامی نظامی آمریکا از افغانستان در چند ماه آینده پرده‌برداری کرد. نخستین پیامد این تصمیم، استعفای «جیمز متیس» از وزارت دفاع آمریکا به دلیل اختلاف نظر با ترامپ بود. متیس ضمن استعفا از مقامش تاکید کرد: دیدگاهش با مواضع و تصمیمات غیرمنتظره ترامپ، کاملاً متفاوت است.
برنامه«رودررو»ی این هفته قصد دارد تا  به بررسی ابعاد مختلف تصمیم رئیس‌جمهوری امریکا برای خروج نظامی از سوریه و افغانستان بپردازد، و ضمن تحلیل علل این تصمیم، آثار آن در آینده ثبات و امنیت منطقه را ارزبایی کند.

این برنامه به تهیه کنندگی سید مهدی حسینی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیما است و سه شنبه ها ساعت ۱۹:۰۰ به صورت زنده به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است