چرایی قیام امام حسین (ع) و پاسخگویی به شبهات برای مخاطبان خارجی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۴

چرایی قیام امام حسین (ع) و پاسخگویی به شبهات برای مخاطبان خارجی

ویژه‌برنامه محرمی شبکه سحر با نام «دهمین روز» هرروز برای مخاطبان غیرایرانی از شبکه پخش می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، محمد مصری پور تهیه‌کننده ویژه‌برنامه «دهمین روز» درباره این برنامه گفت: شبکه سحر معاونت برون مرزی صداوسیما برای ایام محرم امسال به صورت متمرکز تولید برنامه «دهمین روز» را در ۱۳ قسمت پیش‌بینی کرده است که از ۱۹ مرداد ماه مصادف با اول ماه محرم هر روز روی آنتن کانال‌های آذری، بالکان، اردو و کردی این شبکه می‌رود.

او ادامه داد: این ویژه‌برنامه سعی دارد تا از طریق مباحث کارشناسی به چرایی قیام و شهادت امام حسین (ع) بپردازد و برای رفع شبهات و ابهامات پیرامون قیام آن حضرت گام بردارد. همچنین در «دهمین روز» به موضوعاتی همچون ۱۰ سال پایانی زندگی امام حسین (ع)، بیعت نکردن امام حسین (ع) با یزید و تفاوت یزید با معاویه برای حکومت مسلمانان و… پرداخته می‌شود.

این تهیه‌کننده درباره عوامل برنامه توضیح داد: عبدالله بحرالعلومی اجرای این ویژه‌برنامه در کانال آذری، آدین یاشارویچ اجرای «دهمین روز» را در کانال بالکان بر عهده دارند و در کانال اردو، این وظیفه بر عهده سید باقر رضا کاظمی است. در کانال کردی نیز آزاد ابراهیمی عهده‌دار اجرای برنامه است.

مصری پور افزود: حجت الاسلام علی احمدپور به عنوان کارشناس کانال آذری، یوسف کریوکوچا کارشناس مسایل دینی و معارفی در استودیوی کانال بالکان شبکه سحر برای مخاطبان و عاشقان نهضت حسینی به ایراد سخن می‌پردازند. در کانال اردو، سید نوید حیدر تقوی و سید حسین اختر رضوی به عنوان کارشناسان برنامه حضور دارند و در کانال کردی نیز ماموستا ایوب حشمتی عهده دار این امر هستند.

تهیه‌کننده «دهمین روز» عنوان کرد: برای این برنامه که به صورت مجری – کارشناس روی آنتن هر چهار کانال شبکه سحر می‌رود، سرفصل‌هایی تعیین‌شده است که بر اساس آن، هر قسمت به یک موضوع خاص و متفاوت با سایر قسمت‌ها می‌پردازد و مجری و کارشناس برنامه نیز حول موضوع تعیین‌شده، صحبت خواهد کرد. علاوه بر این، یک خطاط نیز همزمان با پخش برنامه شروع به خطاطی کرده و در حین برنامه تصاویری از هنر استاد خطاط برای مخاطبان پخش می‌شود.

او درباره اهداف ساخت این برنامه بیان کرد: ما در این برنامه سعی کردیم تا علاوه بر پرداختن به چرایی قیام امام حسین (ع) به اتفاقات روزهای تاسوعا و عاشورا، به شخصیت و اهدافی که امام حسین (ع) در این مسیر دنبال می‌کرد، بپردازیم و در کنار آن به شبهات مخالفان پاسخی دقیق و مستدل ارایه کنیم.

تهیه‌کننده «دهمین روز» درباره محورهای عمومی برنامه تشریح کرد: ما چندین محور را به این دلیل تدوین و آماده کرده‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به دلایل بروز ندادن حادثه عاشورا در زمان حکومت معاویه و وقوع آن در دوران زمام‌داری یزید، آیا امام تنها فردی بود که حکومت یزید را نپذیرفت؟ بزرگان دیگری که با یزید بیعت نکردند چه کسانی بودند؟ آیا امام خود از مدینه خارج شد یا تهدید یزید باعث خروج ایشان از مدینه شد؟ چرا امام در مکه نماند؟ آیا تنها دعوت کوفیان دلیل خروج امام از مدینه و مکه بود؟ و این دعوت فقط در حرکت به سوی کوفه نقش داشت، اگر امام حسین (ع) قیام نمی‌کرد، مشکلات حکومت یزید برای مسلمانان آشکار می‌شد؟ و … اشاره کرد.

«دهمین روز» به کارگردانی و مدیریت تصویربرداری محمدحسین بزرگیان، تصویر بردار دوم مسلم گودرزی و تهیه‌کنندگی محمد مصری پور هر روز به مدت ۲۵ دقیقه از کانال‌های آذری، بالکان، اردو و کردی شبکه سحر معاونت برون مرزی صداوسیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است