برای ایفای نقش «کاکل به سر» فیلم‌‌هایی از رفتار مرغ‌ها دیدم/ دلتنگ «مامان نیاز» هستم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۱
نعیمه نظام‌دوست در گفتگو با صبا:

برای ایفای نقش «کاکل به سر» فیلم‌‌هایی از رفتار مرغ‌ها دیدم/ دلتنگ «مامان نیاز» هستم

نعیمه نظام‌دوست بازیگر مجموعه تلویزیونی «کلبه عمو پورنگ» از تجربه کاراکترهای مامان نیاز و کاکل به سر گفت.

نعیمه نظام‌دوست بازیگر سینما و تلویزیون که درحال حاضر با نقش «کاکل به سر» در سریال تلویزیونی «کلبه عمو پورنگ» حضور دارد در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره تجربه همکاری با گروه سازنده این پروژه در سال‌های اخیر و در پروژه‌هایی مانند «محله گل و بلبل» و «بچه محل» گفت: پس از تجربه همکاری در سه فصل «محله گل و بلبل» و یک فصل از «بچه محل»، مجموعه «کلبه عمو پورنگ» پنجمین تجربه همکاری من با مسلم آقاجانزاده و احمد درویشعلی‌پور و گروه این پروژه است.

این بازیگر درباره ویژگی گروه «کلبه عمو پورنگ» بیان کرد: ویژگی مهم این گروه مدیریتی است که احمد درویشعلی‌پور به عنوان کارگردان و مسلم آقاجانزاده به عنوان تهیه‌کننده در این پروژه به خوبی پیش می‌برند. به این معنا که ما بازیگران و دیگر عوامل، زمانی که در پروژه‌ای با این افراد همکاری می‌کنیم احساس امنیت داریم؛ چه از نظر شغلی و چه از نظر مالی.

نظام‌دوست درباره کاراکتر «مامان نیاز» عنوان کرد: نویسنده این کار محمد درویشعلی‌پور نیز به همدلی و یکدست بودن این گروه بسیار کمک می‌کند چراکه کاراکترهایی که او می‌نویسد همه در یک شکل و اندازه هستند و همه آن‌ها به خوبی دیده می‌شوند و در ذهن بچه‌ها باقی می‌مانند.

او درباره همکاری با داریوش فرضیایی در چهار پروژه گذشته و الان در «کلبه عمو پورنگ» گفت: عمو پورنگ خود یک سوپراستار در دنیای برنامه‌های کودک است؛ فردی که بچه‌ها به شدت او را دوست دارند و در هنگام کار نیز بسیار انسان متواضع، مهربان و همراهی است. حضور خود برای دیگر بچه‌های پروژه قوت قلب است.

بازیگر «هزارپا» بیان کرد: از آن زمانی که با ساخت «بچه محل» تصمیم به تولید یک سریال در حوزه کودک و با این شمایل گرفته شد و پس از آن به «محله گل و بلبل» رسید و در نهایت الان به «کلبه عمو پورنگ» این مجموعه‌ها تبدیل به یک برند در تلویزیون شدند و کار آنقدر حرفه‌ای در این گروه درحال پیش رفتن است که بسیاری از بازیگران سینما و تلویزیون در این مجموعه‌ها به صورت بازیگر مهمان حضور داشتند و وجود چنین برندی که مردم و به ویژه بچه‌ها آن را دوست دارند بسیار به ما قوت قلب می‌دهد.

به گفته این بازیگر، زمانی که پروژه‌ای با فکر ساخته شود و عوامل پشت صحنه آن با یکدیگر همراه و یک‌دل باشند قطعا نتیجه آن کار موفق است.

«کاکل به سر»؛ ساده اما تازه به دوران رسیده

بازیگر کاراکتر «کاکل به سر» درباره این شخصیت در «کلبه عمو پورنگ» گفت: این کاراکتر نیز مانند دیگر نقش‌هایی که بازی کرده‌ام، یک شخصیت ساده دارد و در عین حال کاراکتری تازه به دوران رسیده است. شخصیت یک مرغی را دارد که به دلیل گرانی مرغ و تخم مرغ به یک سرمایه‌ای رسیده و وضع مالی خوبی پیدا کرده و به شهر خود بازگشته است. فقط امیدوارم توسط گاگول و شاقول خورده نشود!

او افزود: شاید باور این موضوع سخت باشد اما برای باورپذیری این نقش فیلم‌های بسیاری درباره مرغ‌ها تماشا کرده‌ام؛ از طرز راه رفتن آن‌ها گرفته تا نگاه کردنشان و با نویسنده و کارگردان کار به تک تک رفتارهای آن فکر کردیم. گریم شهرام خلج و طراحی لباس سحر گوران همه به من برای ساختن این کاراکتر کمک کردند.

«مامان نیاز» دلچسب‌ترین کاراکتری تا الان بازی کرده‌ام

نظام‌دوست درباره کاراکتر «مامان نیاز» عنوان کرد: این کاراکتر برای من بسیار قابل احترام است و آن را بسیار دوست دارم به نوعی با روح من عجین شده است. به طور کلی کار کودک برای من محترم است و نسبت به فعالیت در این حوزه به شدت متعصبم. در تمام سال‌ها فعالیتم در سینما و تلویزیون نقشی به این شدت برای من دلچسب و شیرین نبوده است. آنقدر این نقش باورپذیر بود که واقعا حس می‌شد داریوش فرضیایی پسر من است. بازی کردن این کاراکتر آن هم زمانی که مخاطب پیش زمینه‌ای از مادر عمو پورنگ داشت و حضور من نباید آن شخصیتی که بچه‌ها می‌شناختند را از بین می‌برد کمی کار دشواری بود که خداراشکر محقق شد و من هنوز گاهی برای او دلتنگ می‌شوم.

او افزود: زمانی که دل بچه‌هایی را شاد می‌کنیم که آینده‌سازان، سرمایه‌ها و پدر و مادرهای آینده هستند، بهترین حس دنیا است و لذت این اتفاق سال‌ها بعد زمانی دوچندان می‌شود که این بچه‌ها بزرگ شده‌اند و ما را به خاطر می‌آورند؛ حسی داریوش فرضیایی پس از بیش از ۲۲ سال فعالیت در این حوزه این روزها هر لحظه تجربه می‌کند.

بازیگر سریال «زن زندگی، مرد زندگی» درباره دیر پیوستن به «کلبه عمو پورنگ» گفت: به دلیل اینکه سر پروژه «زن زندگی، مرد زندگی» به کارگردانی غلامرضا رمضانی و تهیه‌کنندگی رضا جودی بودم دیرتر از دیگر بازیگران به پروژه پیوستم و در حال حاضر نیز نزدیک به یک ماه است که به «کلبه عمو پورنگ» پیوسته‌ام و دقیقا از زمانی که خبر حضور من در این پروژه منتشر شد بازخورد کودکانی که از بازگشت «مامان نیاز» به تلویزیون خوشحال بودند قلبم را احساسات دلنشین پر کرد.

او افزود: مگر یک بازیگر چه چیزی را می‌خواهد جز دوست داشته شدن آن‌هم از سوی کودکان؟ من همیشه می‌گویم اگر ما در این روزهای کرونایی دچار اتفاق بدی نشده‌ایم به دلیل دعای بچه‌هایی است که ما را تماشا می‌کنند؛ به دلیل شاد کردن دل این بچه‌هاست که بازیگران و عوامل ما حتی با وجود ابتلا به کرونا توانستند از پس بیماری برآیند.

دعای بچه‌ها در این روزهای کرونایی به ما کمک کرد

بازیگر «آذر، شهدخت، پرویز» درباره کار در این روزهای کرونایی بیان کرد: از شروع کرونا با وجود تعطیلی‌های گسترده و شرایط خطرناک گروه ما کار را تعطیل نکرد و همچنان به کار خود ادامه داد چراکه دوران قرنطینه بود و همه بچه‌ها در خانه به برنامه‌ای نیاز داشتند که کمی برای آن‌ها باعث دلخوشی آن‌ها شود و دلخوشی آن‌ها به ما انگیزه ادامه دادن در راه را می‌دهد.

او ادامه داد: تازگی‌ها سپند امیرسلیمانی به این بیماری مبتلا شده بود که واقعا خدا آن را به ما بازگرداند و الان نیز امیرمحمد متقیان و در این روزها نیز علی زارع یکی از عوامل کار در بخش جلوه‌های بصری به کرونا مبتلا شده است که همین اتفاق باعث نرسیدن بعضی قسمت‌ها نشده است که پس از عاشورا و تاسوعا به قسمت‌های حضور کاکل به سر هم می‌رسیم.

نظام‌دوست توضیح داد: کرونا آسیب‌های بدی به من زد مانند از دست دادن علی انصاریان که از دوستان خوب من بود و دردی که روزانه به دلیل شمار مبتلایان به کرونا به روح من وارد می‌شود تمامی ندارد. سال گذشته ۱۷ مرداد بود که دوست خوبم ماه‌چهره خلیلی را از دست دادم و درست یک سال از آن حال بد گذشته است. روزهایی که با غمی که داشتم برای شادی بچه‌ها کار کردم و تمام تلاشم را برای پنهان کردم غم خود انجام دادم.

این بازیگر در پایان درباره لزوم توجه به تولید آثار کودک عنوان کرد: امیدوارم مسئولان سینما و تلویزیون کمی کار در فضای کودک را جدی بگیرند و ما نیز در ایران به جایی برسیم که مانند دیگر نقاط دنیا که سینمای کودک یکی از قابل احترام‌ترین حوزه‌های سینمایی آن‌ها محسوب می‌شود، جایگاه ویژه‌ای برای تولیدات این حوزه در نظر بگیریم چراکه افرادی که درحال حاضر در این حوزه درحال فعالیت هستند انسان‌های شریفی هستند و دغدغه‌مند برای تولید اثری باکیفیت تلاش می‌کنند.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است