کتاب «مختارنامه» اثر عطاءبنِ واعظِ هِروی در برنامه «کتاب شب» بازخوانی می‌‎شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۹

کتاب «مختارنامه» اثر عطاءبنِ واعظِ هِروی در برنامه «کتاب شب» بازخوانی می‌‎شود

کتاب «مختارنامه» از روز شنبه ۲۳ مرداد به مدت دو هفته در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران خوانده می شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو تهران، کتاب «مختارنامه» اثر عطاء بن حسام الواعظ هروی از روز شنبه ۲۳ مرداد همزمان با فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و روز مقاومت اسلامی به مدت دو هفته در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران که در گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است روایت خواهد شد و ساعت پخش آن به جز روزهای پنجشنبه و جمعه، ۲۳:۳۰ است.

«مختارنامه» یکی از منابع مهم عاشورایی است که درباره مختار ثقفی و فرجام قاتلان حضرت سید الشهدا(ع) نوشته شده است و مولف آن در این اثر روایات و اخبار جنگ های مختار را روایت کرده است. این اثر اولین منبع برای ساخت فیلم‌ها، سریال ها و آثار هنری مربوط به وقایع کربلا و ماجراهای بعد از آن بوده است.

نسخه ای از این اثر که با تنظیم رادیویی در «کتاب شب» خوانده می شود تصحیحِ محمد بهشتی است که در انتشارات پیری به چاپ رسیده و تلخیص و تنظیم شنیداری آن را سردبیر «کتاب شب» محمدباقر رضایی انجام داده است و تهیه کنندگان آن رضا قربانی و زرین کشاورز هستند و محسن فراهانی صدابرداری آن را با خوانش بهروز رضوی در استودیو ۲۲ معاونت صدا انجام داده است.

مخاطبان در سراسر دنیا می توانند از طریق وب سایت WWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرند و در محدوده استان تهران از طریق موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز و ای.ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز شنونده آن باشند.همچنین شنوندگان از سرتاسر کشور می توانند شبکه رادیویی تهران را از طریق گیرنده های دیجیتال (ست تاپ باکس) دریافت کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است