فیلم مکاتبات بین ابراهیم گلستان و گدار به زودی در جشنواره‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۵۸

فیلم مکاتبات بین ابراهیم گلستان و گدار به زودی در جشنواره‌ها

فیلم مکاتبات بین ژان لوک گدار و ابراهیم گلستان با عنوان «جمعه می بینمت رابینسون» به زودی در جشنواره های دنیا نمایش داده می شود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، یک فیلم مستند غیرعادی و نامتعارف به کارگردانی میترا فراهانی با محوریت مکالمه بین ژان لوک گدار کارگردان بزرگ فرانسوی و ابراهیم گلستان فیلمساز و شخصیت ادبی ایرانی که از طریق ایمیل های هفتگی شامل فیلم ها، تصاویر، نامه ها و جملات کوتاه انجام می شد، قرار است به زودی در جشنواره های بین المللی نمایش داده شود.

عنوان این فیلم «جمعه می بینمت رابینسون: یک فیلم برخلاف» است که میترا فراهانی آن را از رابطه میان گدار نماد موج نوی فرانسه که اکنون ۹۰ ساله است و گلستان روشنفکر ایرانی که ۹۸ سال دارد و در روستایی در جنوب لندن زندگی می کند، ساخته است.

فراهانی برای ساخت این فیلم ابتدا به گدار نامه ای می نویسد و پیشنهاد یک جلسه حضوری را به این کارگردان می دهد و گدار در جواب فراهانی چنین می نویسد: جمعه می بینمت رابینسون.

میترا فراهانی درباره این پیام می گوید: این برای من یک هدیه بود و بسیار از ملاقات بهتر بود، من آن ایده را دوست داشتم که فیلم شامل تصاویر و کلمات باشد.

فراهانی درباره وقت شناسی گدار می گوید: نماد موج نوی فرانسه تنها چند بار دیر کرد و به همین دلیل هم عذرخواهی کرد، او مانند یک ساعت سوییسی بود.

میترا فراهانی پیش از این فیلمی درباره بهمن محصص هنرمند ایرانی که به پیکاسوی فارسی مشهور بود، ساخته است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است