دومین روز از ششمین دوره «برخط ماه و نوا» برگزار شد/ اجرای کنسرت ۴۰ دقیقه‌ای | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۶

دومین روز از ششمین دوره «برخط ماه و نوا» برگزار شد/ اجرای کنسرت ۴۰ دقیقه‌ای

دومین روز از ششمین دوره کنسرت‌های آنلاین «بر خط ماه و نوا» برگزار شد.

به گزارش صبا، ششمین دوره کنسرت‌های آنلاین «بر خط ماه و نوا» توسط انجمن موسیقی ایران با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و حمایت دفتر موسیقی برگزار شد.

در روز دوم اجراها در ابتدا گروه سه نفره امیرحسین تفرشی‌پور نوازنده تنبور و پرنیان، یاسر نوازنده گرجی نوازنده سرنا، دودوک، شمشمال و کلارینت و فرهاد اسدی نوازنده سازهای کوبه‌ای روی صحنه رفتند و به اجرای قطعات دونوازی تنبور و کوبه‌ای در مقام ساروخانی، تکنوازی تنبور اشاره به مقام سرطرز، نارینا همراه با سازهای کلارینت، پرنیان و کوبه‌ای با تنظیمی از قطعه‌ «نارینا» اثر Arto Yunçboyaciyan، تکنوازی تنبور در مقام الله ویسی و هجرانی، تکنوازی سرنا در مقام قطار، تکنوازی پرنیان اشاره به مقام الوَن، واقع همراه با سازهای پرنیان، شمشال و کوبه‌ای با تنظیمی از آواز غریب مرو، پُرسه با همراهی سازهای پرنیان و دودوک اشاره به مقامات بله‌ها و رژیان دالاهو، تکنوازی دودوک در شور کردی، تکنوازی تنبور اشاره به مقام پیشروی و سهراب من با همراهی سازهای تنبور، دودوک، کلارینت و کوبه‌ای را اجرا کردند. آهنگسازی و تنظیم قطعات نیز برعهده امیرحسین تفرشی‌پور بود.

اجرای دوم روز دوم،به گروه چهار نفره متشکل از سیامک کریم‌پور نوازنده ترومبون، رامین براتی نوازنده ترومبون، علی ضرابی نوازنده ترومپت و کامیار ماندگاریان نوازنده ترومپت اختصاص داشت و این گروه در این کنسرت که زمان آن حدود ۴۰ دقیقه بود، قطعه «Brass Quartet No.1 Op.20» اثر Wilhelm Ramsöe را اجرا کردند.

اجرای پایانی روز دوم به تکنوازی قاسم رحیم‌زاده نوازنده تار اختصاص داشت. قطعات این اجرا براساس بیات اصفهان بود و این هنرمند قطعات پیش درآمد اصفهان اثر علی‌اکبر شهنازی، بداهه در آواز بیات اصفهان، ضربی راجع اثر این نوازنده، بداهه‌نوازی و رِنگ کوتاه از نی داوود را اجرا کرد.

این فصل از برنامه‌ها در سه دوره توسط انجمن موسیقی ایران برنامه‌ریزی و به صورت ماهیانه اجرا شد. گونه‌های مختلف موسیقی از جمله موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک غربی در این دوره در جدول برنامه‌ها گنجانده شده‌اند تا از حداکثر ظرفیت هنرمندان موسیقی در سه دوره برگزاری استفاده شود.

مجموعه کنسرت‌های آنلاین در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد ۱۴۰۰ طبق جدول‌های اجرایی پخش خواهند شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است