«آن شب»؛ داستانی ترسناک که جایش در سینمای ایران خالی بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۲
معرفی فیلم؛

«آن شب»؛ داستانی ترسناک که جایش در سینمای ایران خالی بود

فیلم سینمایی «آن شب» به کارگردانی کوروش اهری و تهیه‌کنندگی محمد درمنش به صورت آنلاین در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، طبق روال پنجشنبه‌های هر هفته که به معرفی فیلم‌های سینمایی، مستند، کوتاه و انیمیشن برای مخاطبان صبا می‌پردازیم، این هفته به سراغ فیلم سینمایی «آن شب» به نویسندگی کوروش اهری و میلاد جرموز، کارگردانی کوروش اهری و تهیه‌کنندگی محمد درمنش محصول سال ۲۰۱۹ رفتیم که در ژانر وحشت ساخته شده و تاکنون در ایران، آمریکا و انگلستان روی پرده رفته است.

فیلم سینمایی «آن شب» با بازی شهاب حسینی محصول مشترک ایران و آمریکا است که به نسبت چند اثر انگشت شماری که با ژانر وحشت در میان تولیدات سینمایی ایران حضور دارد، فیلم خوبی از آب درآمده است.

خلاء حضور فیلم‌های ترسناک همیشه در سینمای ایران حس می‌شود و کم‌تر سرمایه‌گذاری ریسک ساخت فیلمی در این فضا را قبول می‌کند. حال فیلم سینمایی «آن شب» می‌تواند اثر قابل قبولی برای مخاطب ژانر وحشت باشد.

این فیلم روایت یک شب از زندگی زوجی ایرانی‌ست که پس از شب‌نشینی با دوستان خود به سمت خانه حرکت می‌کنند، شهاب حسینی که کمی تحت تاثیر استفاده از نوشیدنی‌های الکلی قرار دارد مدام احساس می‌کند در خیابان و در اطراف خود حجم سیاه رنگ و مرموزی وجود دارد که به سمت او می‌آید. کشمکش‌های او با همسرش در راه باعث می‌شود برای جلوگیری از اتفاقی خطرناک، شب را در هتلی سپری کنند؛ هتلی که از ابتدای ورود به آن همه چیز عجیب و مرموز به نظر می‌رسید.

اتفاقات در این فیلم در یک فضای دلهره‌آور و پشت سر هم رخ می‌دهند و در نقطه‌ای ضرباهنگ داستان ترس و وحشت را به درستی به انسان منتقل می‌کند. فیلمبرداری، نور، موسیقی متن فیلم و گریم بازیگران همه به کمک قصه می‌آیند و اتفاقات را تکان‌دهنده و پشت سر هم به تصویر می‌کشند؛ اتفاقاتی که به ترسناک شدن داستان کمک بیشتری می‌کنند.

این فیلم در بخش نگاه نو سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر به نمایش درآمد. همچنین در حضور جهانی خود در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم ترسناک «مولین دو ری» اسپانیا با اهدای سه جایزه به فیلم «آن شب» به کار خود پایان داد؛ جایزه بهترین کارگردانی و فیلمنامه برای کوروش اهری و میلاد جرموز و جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره برای شهاب حسینی.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «داستان فیلم درباره زوج جوانی است که به همراه دختر یک ساله‌شان خود را محبوس در هتلی قدیمی می‌یابند. علی‌رغم تلاش‌شان برای اقامتی دلپذیر در این هتل عجیب و وهم‌آور، نیرویی خارجی آن ۲ را وادار به ابراز راز‌های درونی‌شان که از یکدیگر پنهان نگه داشته‌اند می‌کند. آن‌ها با دقت همه چیز و هر کسی را که در مسیرشان قرار دارد زیر سوال می‌برند. در این فیلم جورج مگوایر نیز به‌عنوان بازیگر نیز حضور دارد.»

«آن شب» فیلمی از کمپانی ماموت پیکچرز است که با همکاری کمپانی سون اسکای اینترتینمنت ساخته شده و از عوامل هالیوودی آن می‌توان به ‎الکس بروتو به همراه جفری الارد (سرمایه‌گذار فیلم «کشتار با اره برقی در تگزاس») و شریل استارولاکیس (فیلم «نگهبان شب») اشاره کرد. تری جرج (برنده جایزه اسکار) نیز مشاور محمد درمنش، تهیه‌کننده فیلم است.

در این فیلم بازیگران و عوامل متنوعی متشکل از مهاجران عمدتا ایرانی که شهروند قانونی و دارندگان گرین کارت، یا ایرانی- آمریکایی متولد آمریکا هستند، به کار گرفته شده‌اند.

شهاب حسینی، نیوشا جعفریان، لیا اوگانیان، جورج مگوایر، الستر لیتام، مایکل گراهام، جیا مورا، استف مارتینز، آرمین مهر، علی کوششی، امیرعلی حسینی، گلبرگ خاوری، حنا رحیم‌زاده، کارا فوکوا، سام طرازنده‌پور، لیلی وی. کی. و بشرا حقیقی لیست بازیگران «آن شب» را تشکیل می‌دهند.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است