سریال «خداحافظ مادر» در زنجان تصویربرداری می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۸

سریال «خداحافظ مادر» در زنجان تصویربرداری می‌شود

سریال «خداحافظ مادر» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی با محوریت زندگی طاهره دباغ یا مرضیه حدیدچی از مدتی پیش کلید خورده است.

به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، سریال «خداحافظ مادر» این روزها در زنجان در حال تصویربرداری است و پرویز شیخ‌طادی آن را برای شبکه پنج می‌سازد.

همچنین نسرین بابایی بازیگر نقش طاهره دباغ است. بابایی پیش از این در مجموعه «وارش» به کارگردانی احمد کاوری به ایفای نقش پرداخته بود و این روزها غیر از این سریال، مجموعه دیگری با نام «در کنار پروانه‌ها» را دارد که قرار است برای ایام محرم پخش شود.

طاهره دباغ که به او لقب مادربزرگ انقلاب را داده‌اند چریک مسلح و زندانی سیاسی در زمان حکومت پهلوی بود. او در دوران تبعید امام خمینی(ره) در پاریس محافظ شخصی خانواده ایشان بود. دباغ از زندانیان سیاسی است که سابقه شکنجه با دستگاه آپولو را داشته و خاطرات وی از این شکنجه‌ها در کتابی ثبت شده است. حدیدچی همچنین یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌های ابتدایی انقلاب بود و در جریان ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی(ره) به رهبر شوروی به‌عنوان یکی از فرستادگان حضرت امام(ره) در جلسه با گورباچف حضور داشت.

پرویز شیخ‌طادی پیش از این کارگردانی فیلم‌های مختلفی را بر عهده داشته است و سال ۹۶ نیز یک سریال ۱۲ قسمتی با نام «بانوی سردار» و با محور بی‌بی مریم بختیاری مادر علی مردان‌خان ساخت که جزو اولین سریال‌ها با محور یک قهرمان ملی زن بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است