مجموعه «اهل سفر» در ۲۶ قسمت ساخته می‌شود/ مستندی در ادامه «تاج زاگرس» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۲

مجموعه «اهل سفر» در ۲۶ قسمت ساخته می‌شود/ مستندی در ادامه «تاج زاگرس»

مجموعه مستند «اهل سفر» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه کنندگی میترا روحی‌منش به سفارش شبکه مستند سیما در 26 قسمت 45 دقیقه تولید می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، میترا روحی‌منش تهیه‌کننده مجموعه مستند «اهل سفر» درباره این اثر که قرارست در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید شود، گفت: «اهل سفر» در ادامه مجموعه مستند «تاج زاگرس» تولید می‌شود که پیش‌تر و در نوروز ۱۴۰۰ از شبکه مستند پخش شد.

به گفته وی، پیش تولید این مجموعه مستند به تازگی تمام شده است و به زودی تولید آن شروع می‌شود.

این تهیه کننده افزود: عوامل مستند «اهل سفر» برای تهیه این مجموعه این‌بار به استان آذربایجان شرقی و اردبیل می روند و تاریخ، فرهنگ، مناطق مختلف و دیدنی، آشپزی و خوراکی‌های محلی و دیگر جذابیت‌ها و سنت‌های این سرزمین را به تصویر می‌کشند.

‎وی در پایان با اعلام اینکه «اهل سفر» در دو اپیزود ۱۳ قسمتی مجزا به نام های «آوای میشو» در بخش آذربایجان شرقی و «ساوالان» در بخش اردبیل ساخته می‌شود، توضیح داد: در هر بخش مهدی خلیلی به عنوان راوی و مسافر، زندگی روزمره مردم شهرها و روستاهای مختلف و فرهنگ‌ها و آداب و رسوم آنان را به تصویر می‌کشد.

پیش‌تر از این گروه مستند، مجموعه مستندهای «تاج زاگرس»، «رویای کارمانیا»، «در قلب کومش»، «گلستانم آرزوست» و «از سرمین شمالی» تولید و پخش شده است.

‎ عوامل دیگر این مجموعه شامل یاسر طالبی نویسنده و کارگردان، فرحبخش فرهیدنیا تدوینگر و تصویربردار، سید مجید حسینی صدابردار، حسن جعفری برنامه ریز، علی رمضانی پاجی و حورا لقمان پژوهشگران، میترا روحی منش تهیه‌کننده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است