معرفی نامزدهای نهایی بخش روایت تاریخ و تاریخ شفاهی جایزه «شهید علی اندرزگو»

به گزارش صبا به نقل از دبیرخانه دومین دوره جایزه «شهید سید علی اندرزگو» سه نامزد نهایی بخش «روایت تاریخ و تاریخ شفاهی» این دوره از بین ۱۳۷ کتاب ارزیابی و توسط داوران معرفی شدند.

داوران این بخش سه کتاب «از رضانام تا رضاخان» نوشته هدایت‌الله بهبودی از انتشارات مرکز پژوهش‌های سیاسی، «روز آزادی زن» نوشته سمیه ذوقی از انتشارات راهیار و «گوهر صبر» نوشته طیبه پازوکی از انتشارات سوره مهر را منتخبان بخش «روایت تاریخ و تاریخ شفاهی» معرفی کردند که در روز اختتامیه از این آثار تجلیل می‌شود.

این آثار در حال حاضر در معرض رای جمعی از افراد حوزه روایت و رسانه قرار گرفته‌اند که با تجمیع آرای هیات نخبگان این بخش از نفر اول به‌طور ویژه تجلیل خواهد شد.

دومین دوره جایزه «شهید سیدعلی اندرزگو» با محوریت مبارزه ادبی با تحریف تاریخ معاصر و همچنین بیان حقایق و روشنگری درباره رژیم پهلوی عنوان شده است و در سه بخش «داستان و رمان بزرگسال»، «داستان کودک و رمان نوجوان» و نیز «روایت تاریخ و تاریخ شفاهی» برگزار می‌شود همچنین تمامی آثار چاپ اول سال‌های ۹۸ و ۹۹ دارای این درون‌مایه در این دوره از جایزه شرکت داده شده و به رقابت پرداخته‌اند.

این جشنواره به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با حمایت و همکاری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا، انجمن قلم ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حوزه هنری انقلاب اسلامی و مؤسسه فرهنگی شهرستان ادب برگزار می‌شود و برگزیدگان آن طی مراسمی در دوم شهریور ماه معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/