معرفی دبیر بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر دانشگاهی

 به گزارش «صبا»، مجید رجبی‌معمار مدیرعامل خانه هنرمندان و رئیس تماشاخانه ایرانشهر به همراه هادی حجازی فر شب گذشته، دوشنبه ۳ دی‌ ماه به تماشای نمایش «خروس لاری» به کارگردانی امید سهرابی نشستند.

نمایش «خروس لاری» با بازی عاطفه رضوی، نازنین بیاتی، الناز حبیبی، سوگل خلیق، سوده شرحی، مهسا ایرج پور، یاسمن ادیبی، سیمین کرامتی و امیرحسین رستمی ساعت ۱۹.۳۰ تا روز جمعه ۷ دی‌ماه در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی به صحنه می‌رود.
*۲ حکم جدید در جشنواره تئاتر تجربه
جلیل محمودی، دبیر نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر تجربه با ابلاغ حکمی هدا اسماعیل‌زاده را به عنوان دبیر اجرایی این دوره از جشنواره و عرفان ابراهیمی را به عنوان دبیر هنری جشنواره انتخاب کرد.
هدا اسماعیل‌تبار دانشجوی کارشناسی ادبیات نمایشی دانشگاه تهران است که سوابق متعدد هنری و مدیریتی را در کارنامه خود دارد. عرفان ابراهیمی دانشجوی کارشناسی ادبیات نمایشی دانشگاه تهران است که سوابق متعدد هنری و مدیریتی را در کارنامه کاری خود دارد.
*نمایش کودک و نوجوان «پر پر سیمرغ پر»
نمایش «پرپر سیمرغ پر» نویسنده بهرام جلالی‌پور و کارگردان رضا عبدالعلی زاده دی و بهمن امسال هر شب ساعت ۱۹.۲۰ در تالار هنر به صحنه می‌رود.
این نمایش ویژه کودک و نوجوان است.
*«چشمش به دشت باز» در خانه هنرمندان
نمایش «چشمش به دشت باز» به نویسندگی و کارگردانی سعید رسول، نمایش برگزیده بخش مناطق (ملی خلیج فارس) بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران با بازی مصطفی لطیفی‌خواه، آرا آشور و آوا مغیثی از ۵ تا ۲۴ دی ماه هر شب ساعت ۱۸ در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا خواهد شد.
*دبیر بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران منصوب شد
دبیر بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران طی حکمی سپهر سلیمان را به عنوان مدیر بخش بین الملل این دوره معرفی کرد. در متن حکم امین مختاری آمده است: «نظر به شایستگی، تعهد و تجربه‌های ارزشمند جناب‌عالی، به موجب این حکم به عنوان مدیر بین‌الملل بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران منصوب می‌شوید.»
سپهر سلیمان، دانش آموخته کارشناسی ارشد ادبیات انگلیسی از دانشکده زبان‌های خارجه دانشگاه تهران است. وی در بیش از ده‌ها پروژه بین‌المللی با رسانه‌های خارجی و داخلی به عنوان مجری، برنامه ریز و مترجم همکاری داشته است.
*تغییر زمان برگزاری نخستین جشنواره تئاتر رادی
نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی که قرار بود از ۱۸ دی ماه جاری فعالیت خود را آغاز کند به دلیل همزمانی با بخش نمایشنامه خوانی سی و هفتمین دوره جشنواره تئاتر فجر که از ۲۲ تا ۲۸ دی ماه برگزار می‌شود، با هدف استفاده هنرمندان، دانشجویان و عموم علاقه‌مندان از هر ۲ رخداد مورد اشاره با تصمیم شورای سیاستگذاری به ۱۴ دی ماه ۹۷ موکول و از این رو تاریخ جدید نخستین جشنواره  تئاتر اکبر رادی از ۱۴ تا ۲۲ دی ماه سال جاری تعیین شد.
ستاد اجرایی دبیرخانه این جشنواره، فعالیت‌های اداری خود را برای انجام هماهنگی‌های لازم به منظور برگزاری جشنواره در تاریخ جدید آغاز کرده‌اند و طبق اعلام دبیرخانه این جشنواره، تقویم برگزاری بخش‌های گوناگون نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی به شرح زیر تغییر یافته است: ۱۴ دی ماه ۹۷ آیین گشایش نمایشگاه «لبخند باشکوه آقای رادی» از ساعت ۱۶ با حضور هنرمندان تئاتر و تجسمی، مدیران فرهنگی و نمایندگان رسانه های جمعی. ۱۵ تا ۲۱ دی ماه ۹۷ آثار بخش نمایشنامه خوانی و مونولوگ. نمایشگاه اسناد تصویری آثار اکبر رادی. ۱۶ دی ماه ۹۷ سمینار مقالات رادی شناسی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ و  ۱۸ دی ماه ۹۷ برگزاری بخش جنبی جشنواره شامل کارگاه های نمایشنامه نویسی و کارگردانی و رونمایی از آثار منتشر نشده اکبر رادی از ساعت ۱۰ تا ۱۵:۳۰ خواهد بود.
همچنین روز شنبه ۲۲ دی ماه ۹۷ نیز آیین پایانی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی برگزار می‌شود.
*آغاز جشنواره تئاتر هنرمندان شاهد از ۹ دی/ قطب الدین صادقی داور جشنواره شد
در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره ملی تئاتر هنرمندان شاهد و ایثارگر با حضور هنرمندانی از سراسر کشور برگزار می‌شود. سید مرتضی حسینی دبیر جشنواره با اعلام این خبر گفت: در این بخش از جشنواره ملی هنرمندان شاهد و ایثارگر ۲۱ اثر نمایشی شامل ۹ نمایش صحنه‌ای و ۱۲ نمایش خیابانی در قالب ۴۴ اجرا توسط گروه‌های هنری و نمایشی از شهرهای مختلف کشور اجرا خواهند داشت که این آثار نمایشی به داوری خواهد رسید و در اختتامیه جشنواره از برگزیدگان این آثار تقدیر به عمل خواهد آمد.
دبیر جشنواره ملی شاهد و ایثارگر درباره هیئت داوران این جشنواره هم افزود: قطب‌الدین صادقی، محمود فرهنگ و محمدرضا غفاری داوری بخش آثار صحنه‌ای را بر عهده دارند و امیرحسین شفیعی، وحید لک، محمدرضا درند، فرشاد یاری و علی اسدی نیز داوران بخش خیابانی جشنواره تئاتر هستند.
جشنواره ملی تئاتر هنرمندان شاهد و ایثارگر از ۹تا۱۲ دی ماه در شهر رامسر و تنکابن برگزار خواهد شد و اختتامیه آن نیز با حضور هیئت داوران و هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی ۱۲ دی ماه در آمفی تئاتر دانشگاه آزاد تنکابن برگزار خواهد شد.