نمایشگاه «رنگ تابستان» افتتاح شد/ نمایشی از جوش‌وخروش فصل گرم | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۸
با حضور مدیرکل ارشاد استان تهران؛

نمایشگاه «رنگ تابستان» افتتاح شد/ نمایشی از جوش‌وخروش فصل گرم

نمایشگاه گروهی «رنگ تابستان» امروز 12 مرداد ماه در نگارخانه رسول مهر افتتاح شد و تا 17 مرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، نمایشگاه گروهی نقاشی «رنگ تابستان» امروز سه‌شنبه ۱۲ مرداد ماه با حضور احد جاودانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران، میثم مرادی معاونت هنری این اداره و دلاور بزرگ‌نیا مدیرکل حقوق بشر و پیگیری حقوق شهروندی وزارت دادگستری در نگارخانه رسول مهر افتتاح شد.

در این نمایشگاه ۲۵ اثر از ۱۰ هنرمند که عبارتند از سعیده آرین، مینا بحرینی، حمید جعفری شکیب، کامبیز حضرت پور، بامداد رضوانیان، ابوالحسن ریاضی، مراد فتاحی، بهداد نجفی اسدالهی، حسن نوروزنیا و بهنام ولدوند با کیوریتوری بهداد در معرض تماشا قرار گرفته است.

نقطه مشترک تمام آثار این‌ نمایشگاه که برگزاری آن با فصل تابستان همزمان شده، توجه به رنگ‌ است.

حسن نوروزنیا یکی از هنرمندانی که سه اثر از او در این نمایشگاه به نمایش درآمده است در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: من سه اثر با تکنیک نقاشی اکرلیک در این نمایشگاه ارایه کرده‌ام که هر سه به نوعی مفهوم تابستان را تداعی می‌کنند. در یکی از آثار فضای سقاخانه را در محله‌ها تداعی کرده‌ام زیرا سقاخانه در فرهنگ ما صرفا جایی برای آب خوردن نیست و با کاشی‌کاری‌ها و المان‌های خاص خود یک اثر هنری و فرهنگی است. همچنین آیه «سلسله‌الذهب» از امام رضا (ع) را در این نقاشی به تصویری کشیده‌ام و ذکر لا اله الا الله به صورت ریتمیک در جاهای مختلف تابلو نمایان است.

او درباره اثر دیگری از خود توضیح داد: در تابلوی دیگر من با عنوان «رنگ تابستان» حرکت بین درخت، آسمان و زمین مشخص است و القای حس گرما و مقاومت درختان در مقابل آفتاب را در این اثر مدنظر داشته‌ام.

حسن نوروزنیا درباره آخرین اثر خود بیان کرد: در اثر سوم یک تک‌ درخت به تصویر کشیده شده که کسی از سایه آن استفاده کرده است اما خودش اکنون حضور ندارد. این نقاشی تنهایی را تداعی می‌کند و ما درخت را در یک فضای کاملا کویری می‌بینیم که به نظر این تک‌درخت و سایه آن برای یک مسافر غنیمت به نظر می‌رسد.

این هنرمند در پایان درباره سه نکته مدنظر در این مجموعه اظهار کرد: در «رنگ تابستان» به دنبال نمایش فرهنگ، حس شخصی و گرما و جوش‌وخروش تابستان بودم.

این نمایشگاه از ۱۲ تا ۱۷ مرداد ماه از ساعت ۱۲ تا ۱۸ در نگارخانه رسول مهر واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران میزبان علاقه‌مندان است و افراد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند از آن بازدید کنند.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است