روزهای المپیکی به روایت کامبیز درم‌بخش | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۵

روزهای المپیکی به روایت کامبیز درم‌بخش

به بهانه برگزاری بازی‌های المپیک 2020 در توکیوی ژاپن در این گزارش تعدادی از کاریکاتورهای کامبیز درم‌بخش با موضوع المپیک را به نمایش درآورده‌ایم.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ از تاریخ‌ ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱ (۱ تا ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۰) در توکیوی ژاپن در حال برگزاری است.

به بهانه این رویداد ورزشی که قدمتی تاریخی دارد، سراغ تعدادی از کاریکاتورهای کامبیز درم‌بخش طراح و کارتونیست معاصر ایرانی با موضوع المپیک رفتیم.

کامبیز درم‌بخش تجربه سال‌ها کار کردن با مطبوعات داخلی و خارجی، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد و تالیف کتاب‌هایی از جمله «گربه‌ها و پرنده‌ها»، «بدون شرح»، «دفتر خاطرات فرشته‌ها» و «کتاب کامبیز» و ساخت انیمیشن «دلقک» را در کارنامه هنری خود دارد.

او برنده جایزه اول از مسابقات بین‌المللی کاریکاتور از کشورهای مختلف شده است و داوری چندین نمایشگاه بزرگ بین‌المللی کاریکاتور را نیز برعهده داشته است.

بسیاری از آثار این هنرمند کارتونیست به موزه‌هایی مانند موزه هنرهای معاصر تهران، موزه کاریکاتور بازل در سوییس، موزه کاریکاتور گابروو در بلغارستان، موزه هیروشیما در ژاپن، موزه ضد جنگ یوگسلاوی، موزه کاریکاتور اسلامبول در ترکیه، موزه کاریکاتور ورشو در لهستان و مجموعه شهرداری شهر فرانکفورت آلمان راه یافته است.

آثار او این ویژگی را دارد که بدون کلام و با خطوط سیاهی که روی کاغذ سفید طراحی شده‌اند با تمام مردم جهان با ملیت‌های مختلف صحبت کند و داستان خود را بازگو کند.

در ادامه تعدادی از آثار کامبیز درم‌بخش با موضوع بازی‌های المپیک را می‌بینید:

 

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است