سریال‌های پلتفرمی روزبه‌روز بیشتر شبیه هم می‌شوند/ این تمجیدها عجیب است | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۴۱
کاظم معصومی در گفتگو با صبا:

سریال‌های پلتفرمی روزبه‌روز بیشتر شبیه هم می‌شوند/ این تمجیدها عجیب است

یک کارگردان سینما و تلویزیون می‌گوید به دلیل ضعف های آشکار، تنها چند قسمت تولیدات شبکه نمایش خانگی را تماشا می کند.

کاظم معصومی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا با بیان اینکه رونق پلتفرم ها اتفاق خوبی است، اظهار کرد: در شرایطی که کرونا سینما را به تعطیلی کشانده به نظرم رونق گرفتن پلتفرم ها اتفاق خوبیست که باید به صورت جدی از آن حمایت کرد. حوزه جدید همچنین باعث شده تا ارتباط با مردم به واسطه عرصه جدید نمایش محفوظ بماند.

او افزود: ولی در این میان نباید از کیفیت آثار غافل شد، زیرا اگر داشته های فنی این آثار معقول باشد سبب رشد صنعت فیلم و سریال سازی خواهند شد، اما اگر غیر این باشد تاثیرات مخربش را به مروز زمان شاهد خواهیم بود. نقد من به کارهای این حوزه به مضامینی برمی گردد که در تولیدات شبکه نمایش خانگی شاهدش هستیم؛ آنهم موضوعاتی است که هیچ ربطی به دغدغه مردم ندارد و تنها به نکاتی می پردازد که شاید گروه بسیار اندکی با آن درگیر باشند.

کارگردان فیلم تحسین شده «طبل بزرگ زیر پای چپ» بیان کرد: شاید در زمان حال که پلتفرم ها دوران نوجوانی خود را پشت سر می گذارند، مردم از این دست کارها استقبال کنند، اما باور من این است در درازمدت اگر روش های فعلی ادامه پیدا کند، تماشاگر از چنین کارهایی دور می شود. برای در امان ماندن از آسیب احتمالی توصیه من این است که با توجه به شرایط اقتصادی و احتماعی مردم، درباره موضوعات مطروحه تحقیق کافی به عمل آید.

معصومی با تاکید بر لزوم ارتباط فیلمنامه نویسان با جامعه و مردم توضیح داد: فیلمنامه نویسان می بایست حضور میدانی در جامعه داشته باشند تا بدین وسیله بتوانند از دغدغه مردم مطلع شوند. این اتفاق باعث خواهد شد تا آنها درام را به شکل بهتری در کارشان لحاظ کنند. در ادامه نیز از تخیل های بی مورد در آثارشان پرهیز داشته باشند، البته رسیدن به این خواسته نیز مستلزم داشتن دانش در نویسنده است.

کارگردان سریال «مرد نقره ای» متذکر شد: چند کار خوب در شبکه نمایش خانگی تولید شده اند، اما به نظرم هر اندازه زمان جلوتر می رود کارها بیشتر شبیه یکدیگر می شوند، حتی این این اتفاق روی کیفیت بازیگری هم تاثیر گذاشته و آنها را بیشتر تکنیکی کرده، اما از مردم دور کرده است. منظور اینکه شخصیت هایی را به نمایش درمی آورند که ما به ازای آنها را در جامعه مشاهده نمی کنیم.

معصومی در پایان تصریح کرد: من کارهایی که در پلتفرم ها تولید می شوند می بینیم، اما بعد از چند قسمت علاقه ای برای تماشای ادامه آن ندارم چون چیز خاصی در آنها نمی بینیم، اما عجیب است عده ای در فضای مجازی شروع به تمجید از این کارها می کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است