«قصیده گاو سفید» به زودی در جشنواره فیلم «ملبورن» روی پرده می‌رود | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۰

«قصیده گاو سفید» به زودی در جشنواره فیلم «ملبورن» روی پرده می‌رود

فیلم «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها، مریم مقدم و تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی در جدیدترین حضور جهانی خود در جشنواره‌های ادینبورگ و ملبورن روی پرده می‌رود.

به گزارش صبا، همانطور که پیش‌تر خبرگزاری صبا خبر از راهیابی چند اثر ایرانی به جشنواره «ادینبورگ» را داده بود، فیلم «قصیده گاو سفید» ساخته مشترک مریم مقدم و بهتاش صناعی‌ها نماینده سینمای ایران در بخش فیلم‌های بلند داستانی هفتاد و چهارمین دوره این جشنواره حضور دارد و همچنین در این دوره از جشنواره فیلم مستند «رادیوگرافی یک خانواده» اثر فیروزه خسروانی نیز به نمایش درمی‌آید.

جشنواره «ادینبورگ» که از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم دنیاست از ۲۷ مرداد تا ۳ شهریور یعنی ۱۸ تا ۲۵ آگوست در اسکاتلند بریتانیا برگزار می‌شود.

این فیلم همچنین به زودی در هفتادمین جشنواره فیلم «ملبورن» استرالیا که مهمترین جشنواره فیلم در این کشور است و از تاریخ ۱۴ تا ۳۱ مرداد یعنی ۵ تا ۲۲ آگوست برگزار می‌شود، به نمایش در می‌آید.

فیلم «قصیده گاو سفید» اولین حضور جهانی خود را در بخش مسابقه اصلی هفتاد و یکمین جشنواره فیلم «برلین» پشت سر گذاشت و موفق به دریافت جایزه تماشاگران از این جشنواره شد. این فیلم همچنین در دومین حضور بین‌المللی خود در بخش هفته منتقدین جشنواره «ترابیکای» نیویورک روی پرده رفت.

مریم مقدم، علیرضا ثانی‌فر، آوین پوررئوفی و پوریا رحیمی سام بازیگران بازیگران اصلی این فیلم هستند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است