جشنواره «فرفره» برگزیدگانش را شناخت/ برگزاری اختتامیه به صورت غیرحضوری | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۳

جشنواره «فرفره» برگزیدگانش را شناخت/ برگزاری اختتامیه به صورت غیرحضوری

جشنواره فرهنگی‌هنری «فرفره» در چهار بخش به کار خود پایان داد.

به گزارش صبا به نقل از دبیرخانه جشنواره «فرفره»، جشنواره فرهنگی‌هنری «فرفره» با اعلام برگزیدگان در چهار بخش «داستان کوتاه»، «شعر»، «نقاشی» و «عکاسی» به کار خود پایان داد.

در اولین دوره این رویداد بیش از ۴۰۰ اثر در چهار بخش «داستان‌های کوتاه»، «شعر»، «عکس» و «نقاشی‌» به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و اعضای هیات انتخاب بر اساس قوانین جشنواره، گروه‌بندی سنی صاحبان آثار، ارتباط با موضوع محوری جشنواره و همچنین سطح کیفی، ۱۰ اثر در بخش «داستان کوتاه بزرگسال»، ۱۰ اثر در بخش «داستان کوتاه کودکان و نوجوانان»، ۱۰ اثر در بخش «شعر بزرگسال»، شش اثر در بخش «شعر کودکان و نوجوانان»، هشت اثر در بخش «نقاشی خردسال»، ۲۲ اثر در بخش «نقاشی کودکان»، ۹ اثر در بخش «نقاشی نوجوانان»، ۱۵ اثر در بخش «عکاسی بزرگسالان» و ۲۶ اثر در بخش «عکاسی کودکان و نوجوانان» را واجد شرایط برای مرحله داوری شناختند.

سپس هیات داوران جشنواره «فرفره» شامل فریدون عموزاده خلیلی رییس هیات داوران، علی خانجانی داوری بخش «شعر و داستان» و علیرضا کریمی‌صارمی داوری بخش «عکس» و معصومه یزدانی داوری بخش «شعر و داستان» و زهرا موسوی داوری بخش «شعر» و هدی حدادی داوری بخش «نقاشی» پس از بازبینی، بررسی و قرائت آثار منتخب براساس محتوا و قرابت موضوعی با محور اصلی جشنواره و ازریابی‌های فنی، تخصصی و برگزاری جلسات، آثار برگزیده و شایسته تقدیر را مشخص کردند.

این رویداد با موضوع محوری «کودکان و دوران کرونایی» در دی‌‌ماه ۱۳۹۹ فراخوان خود را با توجه به اهمیت این دوران تاریخی با هدف فرهنگ‌سازی، آموزش ارزش‌ها، هنجارها، الگوهای زیست‌اجتماعی و بهبود سبک زندگی کودکان و نوجوانان با همکاری ماهنامه قلک و سازمان‌ها و موسسات فرهنگی و اقتصادی برگزار شد.

برگزیدگان اولین دوره جشنواره فرفره بدین شرح است:

بخش «داستان»:

برگزیده گروه سنی کودکان: زینب محمدی مقانک

برگزیده گروه سنی بزرگسالان: به صورت مشترک زهرا شاهی، فاطمه سرمشقی

شایسته تقدیر گروه سنی کودکان: به صورت مشترک مریم قنبرنژاد، محمدامین حیدری

شایسته تقدیر گروه سنی بزرگسالان: سمیرا قیومی

بخش «شعر»:

شایسته تقدیر گروه سنی بزرگسالان: به صورت مشترک سمیه تورجی، سمیه بابایی

بخش «نقاشی»:

برگزیده گروه سنی خردسال: هستی سعیدی

برگزیده گروه سنی کودکان: سینا مددی

برگزیده گروه سنی نوجوان: حجت الهام‌بخش

شایسته تقدیر گروه سنی خردسال: ریحانه بهداروند

شایسته تقدیر گروه سنی کودکان: آترین افشاری توانا

شایسته تقدیر گروه سنی نوجوان: سارا آبای‌فینی

بخش «عکاسی»:

برگزیده گروه سنی کودکان: سارا پاکدل

برگزیده گروه سنی بزرگسالان: پرسا پزشکیان

شایسته تقدیر گروه سنی کودکان: فاطمه عبادی

شایسته تقدیر گروه سنی بزرگسالان: عباس رحمانی

باوجود برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده برای برگزاری اختتامیه اولین دوره جشنواره «فرفره» و دعوت از تمامی برگزیدگان و منتخبان این دوره، باتوجه به تصمیم شورای سیاست‌گذاری و مدیران اجرایی جشنواره، در شرایط کنونی به دلیل شیوع ویروس کرونا و قرارگیری در پیک پنجم و همچنین لزوم رعایت تمامی موارد بهداشتی، این رویداد، اختتامیه حضوری نخواهد داشت.

منتخبان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت و شبکه‌های اجتماعی جشنواره به نشانی www.capf.ir و @capf.ir مراجعه کنند یا با دبیرخانه این رویداد تماس بگیرند تا از نحوه دریافت جوایز خود مطلع شوند.

جشنواره فرهنگی‌هنری «فرفره» ضمن تشکر از همه هنرمندان، نویسندگان و شاعرانی که با ارسال آثارشان به دبیرخانه جشنواره «فرفره» برای ایفای مسئولیت‌ اجتماعی و توجه به موضوعات و مسائل روز واکنش نشان دادند تشکر می‌کند و اقدامات آنان را ارج می‌نهد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000