«۸۷ متر» را آماده پخش دارم/ هر که بازیگر شد نمی‌رود زن دیگری بگیرد! | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۶
مهران رجبی در گفتگو با صبا:

«۸۷ متر» را آماده پخش دارم/ هر که بازیگر شد نمی‌رود زن دیگری بگیرد!

مهران رجبی از تجربه بازی در سریال «دردسرهای عظیم» و علاقه‌اش به فصل اول این سریال گفت.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، مهران رجبی به واسطه دوستی و آشنایی قبلی‌اش با رضا میرکریمی برای اولین بار در سریال «بچه‌های مدرسه همت» جلوی دوربین رفت و در ادامه در مجموعه‌هایی همچون «دوران سرکشی»، «صاحبدلان»، «روزگار قریب»، «چهاردیواری»، «دزد و پلیس»، «پرده نشین»، «سرزمین کهن»، «از یاد رفته»، «زیرزمین» و «یک مشت پر عقاب» به ایفای نقش پرداخت.

رجبی در سریال «دردسرهای عظیم ۱و۲» که به‌ تازگی روی آنتن شبکه آی فیلم بود، بازیگر نقش میرزاده است؛ یکی از ساکنان خانه و انسان آرام و خیراندیشی که در اثر اتفاق و به یکباره وارد حوزه بازیگری شده است.

به همین مناسبت با رجبی گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

-این روزها بازپخش سریال دردسرهای عظیم را از شبکه آی فیلم می‌دیدید؟

+بله، چند قسمتی را دیدم. «دردسرهای عظیم» سریالی دلی، ساده، خودمانی و جذاب بود. بازی در این سریال به دلم نشست و از فضایی که قصه در آن می گذشت، لذت می‌بردم. خود من هم به چنین فضایی تعلق دارم و بازی در سریال مرا به دوران کودکی‌ام باز می‌گرداند. فکر می‌کنم مردم هم وقتی به گذشته‌ها برمی‌گردند و آن دوره‌ها و توقعات کم‌شان را می‌بینند و صمیمیت برقرار میان خانواده‌ها و همسایه‌ها را مشاهده می‌‌کنند، لذت می‌برند. من و سایر بازیگران هم از حضور در چنین سریالی خوشحال بودیم و واقعا لذت بردیم.

به نظر شما هنوز هم می‌توان از چنین خانه‌ها، خانواده‌ها و همسایه‌هایی سراغ گرفت و همچنان وجود خارجی دارند؟

+در حال حاضر سطح توقعات بالا رفته است و کم‌تر شاهد چنین فضاهایی هستیم؛ لااقل در شهرهای بزرگ مثل تهران که اینگونه است، البته شاید در شهرهای کوچک همچنان چنین مکان‌هایی وجود داشته باشد که چند خانواده در کنار هم به خوبی و خوشی زندگی کنند، اما به طور کلی دیگر خیلی کم می‌توانیم خانه‌های قدیمی با همسایه‌های صمیمی را ببینیم.

-نقش «میرزاده» که در «دردسرهای عظیم» برعهده دارید، یکی از کاراکترهای سریال است که به نوعی حکم ریش سفید را در میان همسایگان دارد. درباره این کاراکتر توضیح دهید.

+میرزاده انسانی آرام، صبور، بزرگوار و اهل حرام و حلال بود. او به لحاظ اخلاقی خیلی به خودم نزدیک بود؛ خود من هم در واقعیت اینگونه هستم و سعی می‌کنم در هنگام گرفتاری‌ها در کنار دوستان و آشنایان باشم و از آن‌ها دستگیری کنم. به کمک آقایان نیک نژاد و مهام توانستیم یک فرم جذاب و یکدست را برای شخصیت میرزاده طراحی کنیم که درست در قصه جا بیفتد و به پیش برود.

بازیگر شدن ناگهانی و اتفاقی میرزاده و حساسیت و کل کل‌های همسرش بر سر این مساله هم از دیگر وجوه این کاراکتر است. این وجه شخصیت میرزاده چقدر برای خودتان جذاب بود؟

+همسر میرزاده از آن زن‌هایی بود که تصور می‌کرد شوهرش وقتی بازیگر و معروف شود، یک زن دیگر می گیرد. متاسفانه چنین تصوری در بسیاری از مردم شکل گرفته و وجود دارد و اینگونه فکر می‌کنند، در حالی که میرزاده واقعا به این مسائل اصلا فکر نمی‌کرد بلکه بیشتر به دنبال یک کار جدید و دیده شدن توانایی‌هایش بود. امثال میرزاده را در جامعه زیاد می‌بینیم، خودم چنین آدم ‌هایی را خیلی دوست دارم. میرزاده با اینکه در این سن و وضع مالی خوبی ندارد و هنوز مستاجر است، اما زنده دل است و از زندگی‌اش لذت می‌برد. هر انسانی به چنین شناخت درستی از زندگی نرسیده است و از داشته‌هایش لذت نمی‌برد.

از بین سری اول و دوم سریال «دردسرهای عظیم» کدام را بیشتر می‌پسندید؟

+من در هر دو سری حاضر بودم و هر دو را هم دوست دارم اما به نظرم «دردسرهای عظیم ۱» بهتر بود. بیننده فضای سریال را برای اولین بار می‌دید و برایش خیلی جذاب بود. به نظر من اگر سری دوم سریال هم در حال و فضای سری اول ادامه پیدا می‌کرد، جذاب‌تر می‌شد اما متاسفانه به سمت ارث و میراث و این مسائل رفت.

چگونه شد که به تیم بازیگران سریال «دردسرهای عظیم» پیوستید؟

+آقای مهام زنگ زدند و پیشنهاد دادند و من هم قبول کردم؛ به همین سادگی. البته حضور آقای نیک نژاد به عنوان کارگردان هم در تصمیمم خیلی تاثیر داشت.

سریال «دردسرهای عظیم» اولین همکاری شما با برزو نیک نژاد است، این همکاری را چگونه دیدید؟

+تجربه خیلی خوبی بود. برزو نیک نژاد پسر خیلی خوب و انسان با ادب، میزان، منطقی و دوست داشتنی‌ای است که کار کردن با او واقعا لذت دارد، امیدوارم هر جا هست خوب و سلامت باشد.

این روزها مشغول چه کاری هستید؟

+سریال «۸۷ متر» کیانوش عیاری را برای پخش از شبکه یک آماده دارم. فعلا هم در حال بازی در سریال «در کنار پروانه‌ها» به کارگردانی داریوش یاری هستم؛ این سریال قرار است در ایام ماه رمضان از شبکه دو پخش شود. سری دوم سریال «وضعیت زرد» به کارگردانی مجید رستگار هم در حال ساخت است که در آن هم بازی دارم، سری اول سریال از اول مرداد روی آنتن شبکه سه رفته است.

-و در پایان آیا مخاطب فیلم‌ها و سریال‌های شبکه آی فیلم هستید؟

+من خیلی کم در خانه هستم و فرصت تماشای تلویزیون را ندارم اما در خانه ما دو شبکه خیلی طرفدار دارد؛ یکی آی ‌فیلم و دیگری مستند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است