«کنتس کاتلین» شبیه حال‌وهوای این روزهای ایران است/ ابتلا به کرونا حین تمرین | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۳
مهدی یوسفیان در گفتگو با صبا:

«کنتس کاتلین» شبیه حال‌وهوای این روزهای ایران است/ ابتلا به کرونا حین تمرین

کارگردان نمایش «کنتس کاتلین» از روی صحنه بردن این نمایش که حال و هوای آن با این روزهای ایران هم‌خوانی دارد، گفت.

مهدی یوسفیان نویسنده و کارگردان تئاتر که قرار است از شهریورماه نمایش «کنتس کاتلین» را روی صحنه سالن گلایل پردیس تئاتر شهرزاد ببرد در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا، درباره این نمایش گفت: «کنتس کاتلین» یک نمایش سوررئال و اقتباسی از نمایشنامه «کنتس کاتلین» نوشته ویلیام باتلر ییتس است که تا به حال در ایران اجرایی نداشته است.

او درباره داستان «کنتس کاتلین» و علت انتخاب این نمایشنامه برای اقتباس بیان کرد: به این دلیل داستان «کنتس کاتلین» را برای اقتباس انتخاب کردم که خیلی با شرایط این روزهای ایران هم‌خوانی دارد. این نمایش اشاره‌ای به ضرب‌المثل «آدم گرسنه دین و ایمون نداره» دارد و داستان آن در دهکده‌ای در ایرلند قدیم می‌گذرد.

این بازیگر ادامه داد: قحطی عجیبی آن دهکده را فراگرفته است و مردم تقریبا دیگر چیزی برای خوردن ندارند؛ کنتس کاتلین پس از مدت‌ها به این دهکده که وطنش است بازمی‌گردد و تلاش می‌کند به عنوان قهرمان شرایط را به حالت عادی بازگرداند که در این میان داستان‌هایی رخ می‌دهد.

یوسفیان خاطرنشان کرد: روی صحنه بردن این نمایش یکی از دغدغه‌های مهم من بود چراکه هم متناسب با شرایط امروزی ایران است و هم قهرمان این داستان یک زن است و باقدرت نشان می‌دهد که زنان هم می‌توانند قهرمان باشندT به طوری که در راه نجات مردم جانش را هم فدا می‌کند، داستانی بود که من دوست داشتم و باوجود رمان خارجی‌اش می‌توان آن را به ایران نسبت داد.

کارگردان نمایش «کله‌پوک‌ها» درباره ممیزی نمایش تاکید کرد: اجرای نمایش به دلیل انتخاب موضوع آن مشروط به بازبینی شده است و باتوجه به نقطه نظراتی که اعمال شد، قسمت‌هایی از آن را تغییر دادیم.

درباره تمرینات تیم خاطرنشان کرد: تمرینات‌مان را از اواسط خردادماه ۱۴۰۰ آغاز کردیم و قرار بود ۲۰ تیرماه روی صحنه برویم که به تعطیلات کرونایی برخوردیم؛ این تعطیلات از نظر مالی و غیرمالی همچون هزینه اجاره پلاتو، کشدار شدن تمرینات و نامشخص بودن زمان دقیق اجرا ضررهای زیادی به ما زد. البته هنوز هم زمان دقیق اجرا مشخص نیست و فقط می‌دانیم که در شهریورماه خواهد بود.

این نویسنده در پایان درباره چالش‌هایی که در دوران کرونا با آن همراه بوده‌اند، تصریح کرد: به دلیل بالا بودن تعداد بازیگران نمایش، استرس درگیری با ویروس کرونا همراه ما بود تا اینکه درنهایت، خودم درگیر این بیماری شدم که بقیه تمرینات را در قرنطینه به صورت آنلاین، با هماهنگی با دیگر عوامل ادامه دادیم. از طرف دیگر این نمایش کاری عظیم و بزرگ است و دوست داشتم که آن را در این سن و سال روی صحنه ببرم، امیدوارم که مقابل تماشاچیان هم سر حال باشم.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است