تجدیدچاپ کتاب سه جلدی «داستان و نقد داستان» با بازنگری احمد گلشیری | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۲
معرفی کتاب؛

تجدیدچاپ کتاب سه جلدی «داستان و نقد داستان» با بازنگری احمد گلشیری

کتاب «داستان و نقد داستان» در سه جلد با گزینش، ترجمه و تالیف احمد گلشیری به همت انتشارات نگاه به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب سه جلدی «داستان و نقد داستان» با گزینش، ترجمه، تالیف و مقدمه احمد گلشیری به همت انتشارات نگاه منتشر شد.

علیرضا ربیس دانایی مدیر انتشارات نگاه درباره این کتاب نوشته است: «کتاب «داستان و نقد داستان» نخستین بار در آغاز دهه ۱۳۷۰ در انتشارات نگاه در چهار مجلد منتشر و سپس بارها تجدید چاپ شد.

چاپ کنونی داستان و نقد داستان با بازنگری مترجم و ویرایش و نمونه‌خوانی همکاران دفتر انتشارات نگاه و صفحه‌آرایی مجدد در سه مجلد منتشر می‌شود تا پس از سه دهه، علاوه بر بازبینی محتوایی و ویرایشی، با تجدید آرایش حروف و صفحات و جلدسازی، نظر مساعد خوانندگان را جلب کند.

ضمن قدردانی از مترجم و نویسنده ارجمند، جناب آقای احمد گلشیری، به جهت پذیرش پیشنهاد انتشارات نگاه، از آقای سیامک گلشیری نیز که در همه مراحل آماده سازی این کتاب همراهی و مساعدت فرمودند سپاسگزاریم.

همچنین از همکاران دفتر و تحریریه انتشارات نگاه، آقای جواد رسولی برای همیاری در ویرایش و نمونه‌خوانی و خانم زنوبی برای صفحه‌آرایی این اثر قدردانی می‌کنیم.

امید است بازنشر این اثر راهگشای نویسندگان و داستان‌نویسان فارسی زبان در گستره کره خاکی باشد؛ چنان که در سه دهه پیش به آفرینش آثار داستانی فخیم و ماندگاری یاری رسانده است.»

همچینی در ابتدای کتاب «داستان و نقد داستان» آمده است: «قصه بگو شب هنگام است. انسان‌های نخستین، ترسان از ناشناخته‌های درون تاریکی، بر گرد آتش حلقه زده‌اند. آنان به جانب قصه‌گو سر پیش برده‌اند: «قصه بگو.» و قصه‌گوی نخستین احتمالا بدین گونه آغاز کرده است: «در فاصله سه ماه سفر تا آب‌ها، شکارچی قدرتمندی زندگی می‌کرد. نام این شکارچی شین بود. شین بزرگ قبیله بود؛ چون ماموت را می‌شناخت. می‌توانست ماموت را دنبال کند و از پا درآورد. ماموت را از پا درآورد تا فرزندانش از پا درنیایند. یک روز که آفتاب آب‌ها را سوزانده بود و آب‌ها گرد و غبار شده بود؛ مردها خسته بودند و بچه‌ها گرسنه خوابیده بودند…» مردان قبیله غرق در وصف قدرت‌ها و نیرنگ‌های شکارچی بزرگ، که با ماموت پشمالو در جدال است، همه چیز را به جز شین از یاد برده‌اند، آنان با قهرمان قصه یکی شده‌اند. در آن روز خشک آبی چه اتفاقی افتاد؟ شین چطور با نومیدی و گرسنگی جنگید؟ بعد چه اتفاقی افتاد؟… حلقه تاریک ترس از پیرامون آتش دور شده است. مالش گرسنگی در درون مردان قبیله فروکش کرده است. آنان خود شین شده‌اند. با ماموت در جدال‌اند. منتظرند بشنوند که شین چگونه پیش رفت، چگونه درگیر شد و چگونه به پیروزی رسید.»

ابن کتاب در نوبت چاپ اول در سه جلد و ۱۶۲۰ صفحه با قیمت ۴۱۵ هزار تومان روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است