یک فرانسوی مدیر بازار فیلم اولین جشنواره سینمایی عربستان شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۲
بازارگرمی سینمایی به سبک سعودی‌ها؛

یک فرانسوی مدیر بازار فیلم اولین جشنواره سینمایی عربستان شد

فستیوال بین‌الملل فیلم دریای سرخ، جولی برگرون فرانسوی را به عنوان رییس بخش بازار فیلم اولین دور جشنواره خود برگزید.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، اولین رویداد سینمایی عربستان سعودی یعنی جشنواره بین المللی فیلم دریای سرخ با انتصاب جولی برگرون سینماگر کارآزموده فرانسوی به عنوان رییس بخش بازار خود گامی دیگری رو به جلو برداشت.

اولین دوره این جشنواره نوظهور قرار است از ۱۲ تا ۲۱ مارچ ۲۰۲۰ در جده عربستان برگزار شود و اختصاص بودجه‌ای در حدود ۳ میلیون دلار برای حمایت از فیلمسازان عرب و جوایزی در حدود ۳۵۰ هزار دلار برای بخش‌های مختلف آن از ویژگی‌های خبرساز این فستیوال فیلم بوده است.

جولی برگرون با این عنوان جدید به رویدادی ملحق می‌شود که افرادی چون حسین کاریمبهوی برنامه‌ریز جشنواره مستند ساندنس به عنوان دبیر هنری آن، شیوانی پاندیا تهیه‌کننده اجرایی ارشد اماراتی به عنوان دبیر اجرایی آن، آنتونی خلیفه مسئول ارشد فستیوال دبی به عنوان برنامه‌ریز آن و محمود صباغ بازیگر عربستانی به عنوان رئیس آن ایفای نقش می‌کنند..

گفته می‌شود دیتر کاسلیک، مسئول سابق جشنواره برلین نیز نقشی مشاوره‌ای در این فستیوال داشته باشد، گرچه مسئولان جشنواره این خبر را رد کرده اند.

جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ قصد دارد مانند فستیوال ساندنس بخشی از فعالیت خود را خود را با نام «ساکن دریای سرخ» به عنوان یک کارگاه/آزمایشگاه سینمایی معرفی کند که در طول سال به حمایت، آموزش و راهبری پروژه‌های سینمایی برگزیده می‌پردازد. این جشنواره قرار است با همکاری فستیوال فیلم تورین و تشکیلات Torino Film Lab در ایتالیا به زودی به دو پروژه عربی بورسی معادل ۵۰۰ هزار دلار اهدا کند.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است