«فاتحان اروند» را در ژانر دفاع مقدس می‌سازم/ «فسیل» فعلا متوقف است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۹
ابراهیم عامریان در گفتگو با صبا:

«فاتحان اروند» را در ژانر دفاع مقدس می‌سازم/ «فسیل» فعلا متوقف است

سید ابراهیم عامریان از ساخت فیلمی درباره یکی از گردان های غواص دوران دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، چندی پیش سازمان سینمایی با انتشار جدولی درباره آخرین وضعیت نوبت شورای پروانه ساخت و نمایش آثار سینمایی و غیر سینمایی اطلاع‌رسانی کرد. در این جدول نام فیلم سینمایی «فاتحان اروند» به تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان و کارگردانی فرهاد فداکار داورانی دیده می‌شود.

عامریان در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره این فیلم گفت: فیلم سینمایی «فاتحان اروند» که فیلمی دفاع مقدسی و کاملا جدی‌ست فعلا در مرحله درخواست پروانه ساخت از شورا است و به محض دریافت مجوز مراحل ساخت آن را آغاز می‌کنیم.

تهیه‌کننده «تگزاس» درباره موضوع این فیلم خاطرنشان کرد: «فاتحان اروند» فیلمی مستند و براساس واقعیت، درباره یک گروهان شهید غواص کرمان است که در زمان جنگ تحمیلی کار بزرگی انجام داد. بخشی از لوکیشن‌های فیلم در کرمان و بخش دیگری در فضای جنگ ساخته می‌شود که احتمالا بخشی از آن هم در آبادان و خرمشهر خواهد بود.

عامریان که بیشتر سابقه ساخت فیلم‌های طنز را دارد درباره انتخاب این ژانر برای فیلم جدیدش بیان کرد: همیشه دغدغه ساخت فیلمی درباره دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را داشتم و فکر کردم الان موقعیت مناسبی است. فیلمنامه «فاتحان اروند» هم فیلمنامه خوبی‌‌ست پس انجامش دادم.

او درباره همکاری علت همکاری با فداکار داورانی عنوان کرد: فداکار داورانی که به عنوان کارگردان در ساخت فیلم همکاری می‌کند، فیلمنامه آن را به صورت گروهی نوشته است. کارگردانی این اثر کار اول اوست؛ او چندین سال دستیار کارگردان بوده است و فیلم کوتاهی از او دیدم که خوشم آمد به همین دلیل تصمیم گرفتم با او همکاری کنم.

ساخت «فسیل» فعلا متوقف شده است

تهیه‌کننده «انفرادی» در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره آخرین وضعیت فیلم «فسیل» خاطرنشان کرد: پیش تولید و مقداری از تولید فیلم سینمایی «فسیل» را انجام دادیم اما به دلیل وضعیت کرونا و سینما که امکان نمایش فیلم‌ها وجود ندارد، فعلا وقفه‌ای ایجاد کرده‌ایم اما ساخت آن در برنامه‌های‌مان است.

او درباره انتخاب بازیگر این فیلم خاطرنشان کرد: با تعدادی از بازیگران مذاکره کردیم اما چون ساخت فیلم به زمان دیگری موکول شد باید مذاکرات را از نو انجام دهیم، بخش فیلمبرداری فیلم هم که کمی پیش رفت، بدون حضور بازیگران بود.

عامریان که این روزها فیلم سینمایی «دینامیت» ساخته مسعود اطیابی را روی پرده سینما دارد در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره این فیلم خاطرنشان کرد: خدا را شکر فروش «دینامیت» خوب است، اگر در زمان بهتری اکران می‌شد قطعا می‌توانست کارهای بزرگ‌تری به لحاظ گیشه انجام دهد اما همین که سینما را احیا کرد کاملا راضی هستیم و اصلا فروش آن برای‌مان اهمیتی ندارد.

این تهیه‌کننده درباره علت انصراف و بعد بازگشت به اکران «دینامیت» اینگونه شفاف‌سازی کرد: تا زمان اکران کاملا برای نمایش فیلم مطمئن نبودیم اما دلیل انصراف‌مان این بود که دو دستگی‌ای در سینما ایجاد شده بود. پس از آن با شورای صنفی نمایش و انجمن سینماداران جلسه‌ای تشکیل شد که بگوییم اکران نمی‌کنیم اما با صحبت‌ها و گزارش‌هایی که از وضعیت سینما داده شد، برای اینکه سینما برای همیشه تعطیل نشود راضی به اکران شدم.

احیای سینما تنها دلیل من برای اکران «دینامیت» بود

او توضیح داد: سینماداران تصمیم به تعطیلی سینماها برای همیشه گرفته بودند چراکه دخل‌شان به خرج‌شان نمی‌خورد و اگر «دینامیت» به احیای آن کمکی نمی‌کرد حال همه‌مان بد می‌شد. تنها دلیل من برای اکران «دینامیت» احیای سینما بود و این تصمیم براساس شرط هیچ‌کس نبود بلکه تصمیمی کاملا شخصی بود.

عامریان در پایان درباره سانسور و ممیزی «دینامیت» تصریح کرد: سانسوری به لحاظ قصه صورت نگرفته است. اینکه آقای ابراهیم رییسی و حوزه علمیه قم در جریان پروانه نمایش ما بودند و بسیار هم با ما همکاری کردند و چیزی درحد سانسور از فیلم حذف نشده است، نکته نظراتی را به ما گفتند که لطمه‌ای به فیلم وارد نمی‌کرد درنتیجه ما انجام دادیم. از نسخه نهایی فیلم راضی هستم.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است