برج آزادی به مناسب هفته حمایت از بیماران هموفیلی به رنگ قرمز در آمد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۳

برج آزادی به مناسب هفته حمایت از بیماران هموفیلی به رنگ قرمز در آمد

برج آزادی هم‌زمان با هفته حمایت از بیماران هموفیلی با نورپردازی قرمز شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی برج آزادی، هم‌زمان با بزرگداشت هفته حمایت از بیماران هموفیلی یکم لغایت هفتم مردادماه، هفته حمایت از بیماران هموفیلی نامگذاری شده است که برج آزادی به این مناسبت به رنگ قرمز در می‌آید.

بیماری هموفیلی نوعی اختلال  ژنتیکی خونریزی دهنده است که ناشی از نبود یا وجود سطوح پایین فاکتورهای انعقادی خون است که بدن در این حالت حتی با یک زخم کوچک قادر به جلوگیری و توقف خونریزی نیست.

هموفیلی واژه‌ای‌ از ترکیب ۲ کلمه هم به معنای خون و فیلی به معنای دوستی است و به حالتی اطلاق می‌شود که به علت اختلالات ژنتیکی، مکانیسم طبیعی لخته شدن خون در خونریزی‌ها، توسط پلاکت‌های خون، مختل می‌شود و با وجود یک خونریزی ساده در صورت کنترل نشدن می‌تواند منجر به مرگ شود.

موسسات حمایتی در این روز، اقدام به ارتقای سطح آگاهی عموم درباره این بیماری‌ها می‌کند و برج آزادی نماد ملی کشور به مناسبت این روز و در حمایت از بیماران هموفیلی به رنگ قرمز درآمد.

هموفیلی یک اختلال ژنتیکی نادر است که به دلیل نبود پروتیین‌های انعقادی، خون لخته نمی‌شود. میزان خونریزی در بیماران مبتلا به هموفیلی در صورت بروز جراحت، زخم یا جراحی بسیار بیشتر از حد نرمال است و می‌تواند بیمار را با مشکل جدی مواجه کند. همچنین این عارضه می‌تواند بدون وجود زخم یا جراحت به صورت خود به خود به خونریزی منجر شود. یکی از مهم‌ترین اشکال بیماری خونریزی داخلی در نواحی مفاصل به ویژه زانو، آرنج و مچ پا است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است