«دم سرد» روایت یک زندگی‌ سرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۵
معرفی فیلم؛

«دم سرد» روایت یک زندگی‌ سرد

فیلم سینمایی «دم سرد» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی عباس رزیجی این روزها در سایت هاشور قابل دسترسی است.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، طبق روال پنجشنبه‌های هر هفته به معرفی فیلم‌هایی برای مخاطبان صبا می‌پردازیم. این هفته به سراغ فیلم «دم سرد» اثر عباس رزیجی رفتیم که از نگاه انجمن فیلم نیو اورلئان در میان ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۷ جهان قرار گرفته است و این روزها از طریق پلتفرم هاشور دیدنی است.

«دم سرد» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی عباس رزیجی همانند اسمش با فضایی سرد و ترکیب رنگی آبی قصه را روایت می‌کند؛ قصه‌ای که داستان سکشوال‌ها را روایت می‌کند و این قاب و تصویر برای آن مناسب است چراکه نمی‌توان در دل این روایت زندگی ساکت آنان را با رنگ‌های گرم پوشاند.

او جامعه ترنس‌های ایرانی را با رویکردی دیگر به مردم عرضه می‌کند؛ رویکردی درد‌کشیده و پر از درد… در دل این ماجرا یک رابطه عاشقانه نیز شکل می گیرد که ماجراهایی را در پیش دارد.

رزیجی در گفتگو با رسانه‌ای درباره دیدگاه جامعه غرب نسبت به فیلم عنوان کرد که در بخش بین‌الملل مخاطبانی که این فیلم را دیده‌اند بسیار متعجب بودند از اینکه ترنس‌ها در ایران آزاد هستند. آن‌ها تصور می‌کنند که اینجا با ترنس‌ها برخورد درستی صورت نمی‌گیرد و اینجا زجر می‌کشند و حتی شکنجه می‌شوند.

بیتا بادران در نقش مریم، نادر نادرپور در نقش قاسم، پریچهر ریالی در نقش نسرین، مجید مظفری در نقش دکتر منصور، یاسین رسولی در نقش رضا، کیمیا ملایی در نقش رها، حمیده براتی در نقش هما، عزت‌الله رمضانی فر در نقش بابا رحیم در این فیلم حضور دارند.

این فیلم در بیشتر از ۵۰ فستیوال بین‌المللی حضور موفق داشته و جوایزی را کسب کرده است که از آن جمله آن‌‌ها می‌توان به جایزه بهترین فیلم بلند سینمایی از جشنواره «ریجفیلد» آمریکا (Ridgefield Independent Film Festival)، جایزه ویژه هیات داوران از جشنواره «دریاچه ماموت» آمریکا (Mammoth Lake Film Festival)، جایزه بهترین فیلم بلند سینمایی از جشنواره «کالت» کلکته هندوستان (Calcutta International Cult Film Festival)، جایزه بهترین کارگردانی فیلم اول سینمایی از جشنواره «اکشن آن فیلم» آمریکا (Action On Film Festival)، جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره «سالنتو» ایتالیا (Salento International Film Festival) و … اشاره کرد.

عوامل «دم سرد» عبارتند از نویسنده و کارگردان: عباس رزیجی، تهیه‌کننده: عباس رزیجی، مدیر فیلمبرداری: علی تبریزی، تدوین: سهراب خسروی، صداگذار و صدابردار: احمد صالحی، منشی صحنه: فاطمه سیدی، طراح صحنه، لباس و لوگو: عباس رزیجی.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است