احساس کردم دیگر مفید نیستم پس استعفا کردم/ مدیران باید قدر هنرمندان را بدانند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۶
امیر مشهدی‌عباس در گفتگو با صبا:

احساس کردم دیگر مفید نیستم پس استعفا کردم/ مدیران باید قدر هنرمندان را بدانند

امیر مشهدی‌عباس که مدتی مدیریت امور سینمایی و تئاتر کانون را برعهده داشت از دلایل استعفای خود صحبت کرد.

امیر مشهدی‌عباس که به تازگی از مدیرکلی امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استعفا کرده ولی هنوز کانون این خبر را به طور رسمی تایید و اطلاع رسانی نکرده است در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا گفت: من جزو آن دسته از افرادی هستم که هر لحظه احساس کنم برای یک مجموعه و یا یک پروژه فردی مفید و کارآمد نیستم از آن مجموعه جدا می‌شوم چراکه شاید فرد دیگری بتواند به شکل بهتری اهداف آن مجموعه را پیش ببرد. استعفای من از سمت مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون نیز به همین علت بود.

او ادامه داد: احساس می‌کردم که دیگر نمی‌توانم در بخشی که حضور دارم کاری را پیش ببرم چراکه بخش سختی بود؛ از طرفی با همه هنرمندان تولید آثار سینمایی، تئاتر و موسیقی برای کودک و نواجوان سر و کار داشتم، از طرف دیگر با مشکلات مالی، دشواری‌های بسیار در زمان کرونا و کم بودن بودجه تولیدات طرف بودم. البته تمام تلاش‌مان را کردیم که در دوران کرونا هم تولیدات‌مان را پیش ببریم اما آدم جایی احساس می‌کند که ممکن است شخص دیگری بتواند این وظیفه را بهتر انجام دهد.

مشهدی‌عباس خاطرنشان کرد: من از جمله آدم‌هایی هستم که خیلی به پست و مقام فکر نمی‌کنم و همیشه می‌گویم ما آنقدر عمر نمی کنیم که بخواهیم با خودمان تعارف کنیم و با تعارف آن عمر را تلف کنیم، آدم اگر جایی می‌تواند کاری انجام دهد پس چه خوب، انجام دهد اما وقتی نمی‌تواند باید کار را به نفر بعد بسپارد.

این فعال تئاتری تاکید کرد: وقتی برای جلو رفتن تلاش می‌کنید و این تلاش‌ها به شکل‌های مختلفی مثمرثمر واقع نمی‌شود، کم کم متوجه می‌شوید که چقدر می‌توانید تاثیرگذار باشید. من هفت ماه در مرکز تئاتر کانون فعالیت داشتم و وقتی آن هفت ماه با ۲ سال گذشته‌اش مقایسه شد، بیش از ۴۸ درصد افزایش فعالیت داشتم یا وقتی وارد امور سینمایی و تئاتر کانون شدم کارهای عقب‌افتاده را به راه انداختم مثلا مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه کودک و نوجوان کانون را دوباره راه انداختیم. بالاخره جایی متوجه می‌شوم که یا من نمی‌توانم در این فضا کار کنم یا شرایط مدیریتی رویکرد دیگری دارد یا هر علت دیگری می‌تواند داشته باشد اما حتما آدم‌های دیگری هستند که از من بهتر می‌توانند در آنجا فعالیت کنند و اتفاقات بهتری را رقم بزنند.

مدیرکل سابق امور سینمایی و تئاتر کانون عنوان کرد: هدف من این بود که آثار باکیفیت، درخور شان مخاطب، استاندارد و قابل قبولی تولید کنم و از جمله کارهایی که در زمان من تولید شده است می‌توان به «یدو» اشاره کرد که پنج سیمرغ از سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر دریافت کرد. اینکه یک سری از کارها متوقف می‌شوند، به یک سری از آن‌ها بیشتر بها می‌دهند و یک سری از آن‌ها به طور کلی حذف می‌کنند شیوه درستی نیست. کانون باید هر سال موسیقی، تئاتر و کتابش را تولید کند، نمی‌شود باتوجه به شرایط، نسبت به تغییر در روند تولید آن‌ها تصمیم گرفت چراکه هر کاری مسئولیتی دارد. من آدمی نیستم که قرار باشد جایی بنشینم و هرماه حقوقم را بگیرم، اگر فردایم با امروزم متفاوت نباشد پس یک روزم را از دست داده‌ام. البته باید بگویم من هیچ نقدی به مدیران ندارم؛ هر مدیری یک تصوراتی دارد و من همچنان کارمند کانون هستم.

کانون برای کودک و نوجوان جایگاه مقدسی دارد

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان همدان درباره کانون و وظایفش اظهار کرد: اگر از نگاه فلسفی نگاه کنیم کانون برای کودکان و نوجوانان جایگاه مقدسی دارد چراکه در تربیت بسیاری از انسان‌هایی که امروزه مدیر، وزیر و تصمیم‌گیرنده هستند، تاثیر بسیار زیادی داشته است و خواهد داشت. ما با کانون در کشور آینده‌سازی می‌کنیم به همین دلیل باید رویکرد، حساسیت‌ها و ارزش‌هایش نسبت به سازمان‌ها و کمپانی‌های دیگر که در این مملکت کار می‌کنند متفاوت باشد.

مشهدی‌عباس ادامه داد: وقتی هست که رویکرد من با این سیستم هم‌سو نیست، وقتی هم هست که کارکرد من با سیستم هم‌سو نیست و درنهایت تغییرات مدیریتی به وجود می‌آید. امیدوارم که کمی تفاوت نگاه در کانون ایجاد شود که بتواند آثار شاخص، فاخر و در شان کودکان ما تولید شود و هنرمندان درجه یکی را هم پرورش دهند. هنرمندانی که برای کودکان کار می‌کنند واقعا از دل‌شان مایه می‌گذارند و کانون می‌تواند از آن‌ها حمایت کند تا جریان‌های بهتری صورت بگیرد.

دبیر پنجمین مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه کودک و نوجوان کانون درباره فعالیت‌هایی که پس از این خواهد داشت، خاطرنشان کرد: به شرایط موجود بستگی دارد اما از وقتی که مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون شدم نه فیلمی توانستم بسازم و نه تئاتری را روی صحنه برده‌ام درنتیجه دغدغه ذهنی‌ام این است که این فعالیت‌ها را ادامه دهم. همچنین دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان همدان هم هستم و مشغول انجام وظیفه در آن حوزه هم هستم.

مدیرکل سابق امور سینمایی و تئاتر کانون درباره تولیدات پیش رویش توضیح داد: فیلم‌هایی دارم که نساختم، تئاتر و سریال‌هایی دارم که باید بنویسم. ساخت یک اثر هنری همیشه حال آدم را خوب می‌کند. درباره فعالیت‌های آینده‌ام نیز نمی‌توانم اطلاعات زیادی دهم اما درحال مذاکره برای ساخت سریالی در رده گروه سنی کودک هستم که امیدوارم به نتیجه‌ای برسد.

او در پایان تصریح کرد: به عنوان یک هنرمند و کسی که ۲۰ سال است عمرم را برای کودکان و نوجوانان گذاشته‌ام، البته منتی هم نیست و از آن لذت برده‌ام، آرزو دارم که نه فقط کانون بلکه هرجایی که با فعالیت‌های کودک و نوجوان سر و کار دارند، قدر هنرمندانی که برای این مخاطب فعالیت می‌کنند بدانند چراکه در همه جای دنیا بهترین زمان، دستمزد و امکانات را دریافت می‌کنند اما در ایران اینگونه نیست. امیدوارم مسئولان بدانند که هرجا سرمایه‌گذاری‌ای برای این هنرمندان انجام دادند بهترین پاسخ را هم گرفته‌اند.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است