دردسر سریال‌های خانگی با دریافت مجوز دوگانه/ بالاخره کدام پروانه ضروری است؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۴
صبا گزارش می‌دهد؛

دردسر سریال‌های خانگی با دریافت مجوز دوگانه/ بالاخره کدام پروانه ضروری است؟

فهرست پروانه‌های ساخت غیرسینمایی صادره از سازمان سینمایی، نشان می‌دهد سینماگران همچنان برای دریافت پروانه ساخت سریال‌ها به این سازمان مراجعه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، صبح امروز ۶ مردادماه سازمان سینمایی فهرست پروانه‌های ساخت غیرسینمایی صادرشده و فهرست آثار در نوبت بررسی را منتشر کرد.

بر این اساس سازندگان سریال‌های نمایش خانگی، همچنان برای دریافت پروانه ساخت به سازمان سینمایی مراجعه کرده‌اند و موفق به دریافت پروانه شده‌اند یا در نوبت بررسی برای دریافت پروانه هستند.

این در حالی است که مسئولان ساترا اعلام می‌کنند که مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در حوزه مجموعه‌های نمایش خانگی به رسمیت نمی‌شناسند و سازندگان این دست سریال‌ها از زمستان ۹۹ برای پروانه ساخت (موافقت‌نامه کلی انتشار) نیز باید به ساترا مراجعه کنند.

اختلاف میان سازمان سینمایی و ساترا موجب زحمت اضافه برای فیلمسازان شده است؛ چراکه برای دریافت مجوز ساخت، باید هم به سازمان سینمایی و هم به ساترا درخواست ارائه دهند.

نکته قابل تامل آن که در فهرست پروانه‌های صادره از سوی سازمان سینمایی، برخی سریال‌ها مدت بسیار کوتاهی پیش از پخش، پروانه ساخت دریافت کرده‌اند.

پروانه ساخت قسمت ۶ مجموعه «دراکولا» در حالی ۳۰ فروردین ماه صادر شده که این قسمت از سریال، سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ماه منتشر شده است!

همچنین قسمت ۱۱ از مجموعه «می‌خواهم زنده بمانم» روز ۱۲ اردیبهشت ماه موفق به دریافت پروانه ساخت از سازمان سینمایی شده، در حالی که ۱۳ اردیبهشت ماه به انتشار رسیده است!

روشن نیست در حالی که به نظر می‌رسد پروانه ساخت صادرشده از سوی سازمان سینمایی، اعتباری برای انتشار در پلتفرم‌ها ندارد، مقصود مسئولان این سازمان از این شیوه عجیب برای اعطای پروانه ساخت به مجموعه‌های نمایش خانگی چیست.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است