پیشتازی مستندهای اجتماعی در دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۲

پیشتازی مستندهای اجتماعی در دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند

شهرام درخشان دبیر دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران درباره اهمیت و جایگاه این رویداد هنری و نقش مستندسازان در ثبت تاریخ توضیح داد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی، شهرام درخشان دبیر دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران درباره اهمیت برگزاری این رویداد هنری، گفت: عنوان جشن در این دوران شاید کمی گمراه کننده باشد اما بهتر است بگوییم این یک رویداد فرهنگی هنری مهم و جدی در حوزه سینمای مستند است که آثار نخبگان و بهترین مستندسازان ایرانی را بازنگری و ارزیابی می‌کند.

او با اشاره به اینکه جشن مستقل سینمای مستند ایران یک سنت هر ساله مهم در سینمای مستند است، افزود: در این جشن، مستندسازان عضو خانه سینما آثار خود را به دبیرخانه ارسال می‌کنند و در هر دوره، هیات انتخاب و پس از آن هیات داوران ارزیابی آثار را بر عهده دارند.

درخشان درباره اهمیت جایزه این رویداد عنوان کرد: جایزه این جشن برای مستندسازان از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل هر ساله شاهد استقبال فعالان سینمای مستند از این رویداد هستیم.

دبیر دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران با بیان اینکه ممکن است برخی بگویند در این شرایط همه‌گیری کرونا و مشکلات اقتصادی و اجتماعی، برگزاری این رویداد چه اهمیتی دارد، بیان کرد: سینمای مستند جریانی همیشه پیشرو بوده که در دل بحران‌ها رسالت خود را به خوبی انجام داده است و مستندسازان با تصویری که در آثار خود ارائه می‌کنند بخشی از تاریخ و آن‌چه در جامعه خود می‌گیرد و آنان به نازک بینی درمی‌یایند را ثبت می‌کنند و همین مساله بیش از پیش بر اهمیت کار مستندسازان می‌افزاید.

او ادامه داد:‌ مستندهای اجتماعی پیشتاز آثار این دوره جشنواره هستند. همچنین شمار زیادی از فیلم‌های حاضر در این جشن در بخش خصوصی تهیه شده و فیلم‌های دولتی آمار بسیار کمتری را به خود اختصاص داده‌اند.

درخشان در پایان تصریح کرد: سال گذشته که به دلیل همه‌گیری کرونا برگزاری جشن را به سال ۱۴۰۰ موکول کردیم تصور می‌شد شدت شیوع کرونا کمتر شود اما امسال نیز شاید بتوان گفت شرایط از سال گذشته نیز بدتر شده است بنابراین در نظر داریم مراسم پایانی را ۱۵ مردادماه به صورت نیمه حضوری و آنلاین برگزار کنیم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است