«غیاب مظنون به فرار هویت زنانه‌ام» گزیده اشعار علیرضا بهنام منتشر شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۵

«غیاب مظنون به فرار هویت زنانه‌ام» گزیده اشعار علیرضا بهنام منتشر شد

گزیده‌ شعرهای علیرضا بهنام با عنوان «غیاب مظنون به فرار هویت زنانه‌ام» در انتشارات سیب سرخ منتشر شد.

به گزارش صبا، «غیاب مظنون به فرار هویت زنانه‌ام» عنوان گزیده‌ای از اشعار علیرضا بهنام است که به تازگی به همت انتشارات سیب سرخ منتشر شده است.

این شاعر درباره این دفتر شعر تازه گفت: دفتر شعر «‌غیاب مظنون به فرار هویت زنانه‌ام‌» گزیده‌ای از هشت مجموعه شعر من است که در فاصله سال‌های ۸۰ تا ۹۶ منتشر شده‌اند.

او افزود: این شعرها در کتاب با سلیقه ناشر و گردآورنده کتاب مرتب شده‌اند و تاریخ سرایش و انتشار در چینش شعرها در نظر گرفته نشده است.

بهنام در ادامه درباره مهم‌ترین ویژگی مضمونی این کتاب عنوان کرد: شعرهای این کتاب آیینه‌ای از وقایع اجتماعی و سیاسی ۲۰ سال اخیر ایران و خاورمیانه است. انتخاب شعرها به گونه‌ای بوده است که تصویری کلی از تاثیر شرایط اجتماعی در شعر مرا نشان می‌دهد‌. در همین حال کتاب بازتاب دهنده تغییرات سبکی شعر من در سه دهه اخیر هم هست.

او درباره وجه تمایز این کتاب و اشعارش با سایر آثار منتشرشده خود نیز بیان کرد: شعر من مثل خودم از وقایع اطرافم تاثیر پذیرفته است؛ اما وجه بارز این شعرها در این است که این تاثیرپذیری را همزمان در فرم و محتوای آن‌ها می‌توان دید. به این ترتیب این شعرها از شعرهایی که صرفا وضع موجود را گزارش می‌کنند بی آن‌که این تاثیرپذیری در شکل نوشته‌شدنشان تفاوتی ایجاد کند، متمایز می‌شوند. البته میزان این رابطه تاثیر و تاثر در این کتاب به دلیل فاصله زمانی زیادی که بین زمان سروده شدن اشعار وجود دارد از شعری به شعر دیگر تغییر می‌کند‌.

انتشارات سیب سرخ این دفتر شعر را در ۸۸ صفحه با قیمت ۳۰ هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است