نمایشگاه «تموز» با تاخیر یک هفته‌ای افتتاح می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۵

نمایشگاه «تموز» با تاخیر یک هفته‌ای افتتاح می‌شود

نمایشگاه گروهی «تموز» جمعه 8 مرداد ماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گالری شلمان افتتاح می‌شود.

به گزارش صبا، با توجه به تعطیلات کرونایی۱۰ روز گذشته و به تعویق افتادن بازگشایی نمایشگاه «تموز»، مراسم گشایش این نمایشگاه گروهی نقاشی با کیوریتوری بهداد نجفی که روز جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ از ساعت ۱۶ تا ۲۰:۳۰ شب توسط  احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود. این نمایشگاه تا ۱۳ مرداد همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها در گالری شلمان میزبان علاقه‌مندان است.

علی مزارعی مدیر نگارخانه شلمان در بیانیه نمایشگاه گروهی «تموز» نوشته است: «این نمایشگاه که نام و موضوع آن با الهام از تقارن زمانی با فصل زیبا و پرشور تابستان انتخاب شده است. انتخاب عنوان تَموز برای این نمایشگاه که به‌عنوان اولین ماه تابستان در گاه‌شماری‌های رایج در سوریه، بین‌النهرین، آسیای صغیر و فلسطین از دوران باستان تا به امروز، مصادف با برگزاری آن در همین ماه است. نامی که ریشه در تاریخ اساطیر و نامی باستانی دارد. نامی که همچون دیگر ماه‌های معروف بابلی از هزاره سوم پیش از میلاد در شهر نیپور، یکی از مراکز مهم سومریان، رواج داشته و در آستانه هزاره دوم پیش از میلاد، در سایر قسمت‌های بین‌النهرین رواج یافته است.»

همچنین بهداد نجفی درباره این رویداد گفته است: «چرخ هنر هرگز نباید از حرکت باز بایستد و بنابراین می‌توان از دوره‌های زمانی که فعالیت‌های عمومی و گروهی ازاین‌دست بنابر مصالح جامعه کم‌تر می‌شوند، به‌عنوان موقعیتی مناسب برای خلق آثار، برنامه‌ریزی و مدیریت نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های آتی به‌مانند یک فرصت مغتنم بهره برد. برگزاری نمایشگاه‌های گروهی مجالی مناسب برای تعداد بیشتری از هنرمندان برای نمایش آثار، آشنایی با افکار و عقاید متفاوت و بازپروری اندیشه‌ها ایجاد می‌کند. علاوه بر این، گردهم آمدن آثار هنری با سبک‌ها و تکنیک‌های گوناگون درمجموعه‌ای با تنوع محتوا و پیام موجب کمک به رشد و توسعه قوه ابتکار و ابداع ایده‌های جدید می‌شود.»

در این نمایشگاه آثاری از هنرمندانی همچون سعیده آرین، سعید امدادیان، حمید جعفری شکیب، خدیجه رجبی، مولود عظیم پور، رضا عمادی، مرتضی شمیسا و بهداد نجفی اسدالهی به نمایش در می‌آید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است