«خدای کشتار» نمایانگر وضعیت فعلی ما انسان‌هاست/ تعمدا اجراهای قبلی را ندیدم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۵
مهدی اسدی در گفتگو با صبا:

«خدای کشتار» نمایانگر وضعیت فعلی ما انسان‌هاست/ تعمدا اجراهای قبلی را ندیدم

بازیگر «خدای کشتار» معتقد است که ادامه‌دار بودن حضور در هنر به بازیگر کمک می‌کند که حتی از اجرای اولش هم بهتر باشد.

مهدی اسدی بازیگر نمایش «خدای کشتار» به نویسندگی یاسمینا رضا، مترجمی پویا وکیل‌زاده و کارگردانی شاهین چگینی که از چهارشنبه ۹ تیرماه در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی روی صحنه رفته است در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره این نمایش گفت: نمایش «خدای کشتار» به نوعی نمایانگر وضعیت فعلی ماست و مخاطب می‌تواند به خوبی با آن ارتباط برقرار کند. در این نمایش چهار انسان حضور دارند که نقاب متمدنی را به صورت‌شان زده‌اند ولی در باطن شخصیت‌های دیگری دارند. به نظر من تعداد زیادی از آدم‌ها بدین شکل در جامعه حضور دارند و هر کس در هر جایی نقشی را بازی می‌کند و خود واقعی‌اش را نشان نمی‌دهد.

او ادامه داد: بازیگران این نمایش به دلیل حضور فرزندان‌شان که نامتمدنانه رفتار می‌کنند، مجبورند نقش چهار انسان متمدن را بازی کنند اما اصل داستان چیز دیگری‌ست و واقعیت آن‌ها هم با فرزندان‌شان فرقی نمی‌کند.

اسدی درباره علت این برداشت خود، تصریح کرد: وقتی انسانی را برای اولین بار می‌بینید برداشت‌هایی از او دارید و وقتی که او را کاملا شناختید، متوجه می‌شود با شخصیت بیرونی خود متفاوت است مثلا ما وکیلی داریم که خودش را خیلی خوب نشان می‌دهد ولی در باطن انسان بد و منفی‌ای است. احساس می‌کنم هرکسی به نحوی، نقشی را بازی می‌کند.

بازیگر نقش آلن باتوجه به اجراهای متفاوتی که از «خدای کشتار» روی صحنه رفته است درباره دیگر بازیگرانی که این نقش را بازی کرده‌اند، بیان کرد: بازی در نمایش «خدای کشتار» اولین تجربه من است و پیش از این در هیچ کلاس و دانشگاهی هم شرکت نکرده‌ام. شاهین چگینی به ما گفت که دیگر اجراها را نبینیم چراکه ممکن است در بازی ما تاثیر بگذارد. فقط می‌دانم که اشکان خطیبی و نوید محمدزاده پیش از من این نقش را بازی کرده‌اند ولی هیچ‌کدام را ندیده‌ام. البته تئاتر و سینما را بسیار دنبال می‌کردم اما هیچ‌کدام از نمایش‌های دیگر «خدای کشتار» را ندیده‌ام و منتظرم که کار تمام شود و بعد آن را ببینم.

او درباره تعویض پارتنر در شب‌های مختلف اجرا مطرح کرد: به نظر من حضور پارتنر اتفاق خوبی‌ست، اگر از هر نقش ۲ یا سه نفر را داریم، بازی هرکدام با دیگری متفاوت است یعنی اگر هرشب بازی هر کدام را ببینید ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. می‌توان گفت شما هر شب یک نمایش جدید را می‌بینید که اتفاقا این مساله تمرکز بازیگر را به هم نمی‌ریزد و اتفاقا در قوی‌تر شدن کار کمک هم کرده است. البته ممکن است روی بازی تاثیرگذار باشد اما در یک سال اخیر به قدری تمرین کرده‌ایم که می‌توان گفت کاملا با پارتنرهای‌مان یکی شده‌ایم.

ورود به عرصه هنر کار سختی نیست!

این بازیگر در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره حضور جوانان در عرصه بازیگری تئاتر و سینما اظهار کرد: فکر نمی‌کنم ورود به این عرصه کار سختی باشد. خود من نزدیک به یک سال در این باره فکر می‌کردم و بعد به صورت اتفاقی وارد این نمایش شدم. فکر می‌کنم پس از ورود است که متوجه راه سخت و دراز پیش رو می‌شوی.

اسدی درباره اهمیت ماندگاری در هنر عنوان کرد: ممکن است ورود بزرگی در سینما یا تئاتر داشته باشی اما همان یک بار باشد، که اگر این اتفاق بیفتد باعث ناامیدی بازیگر می‌شود. به نظر من ادامه‌دار بودن حضور در هنر است که به تو کمک می‌کند حتی از اجرای اولت هم بهتر باشی.

بازیگر «خدای کشتار» درباره اینکه به دلیل کمبود درآمد در رشته هنر باید کنار آن کار دیگری هم انجام داد، تاکید کرد: وقتی وارد حوزه هنر شدم، متوجه شدم که اگر می‌خواهم این کار را ادامه دهم باید در کنار آن شغل دیگری هم داشته باشم، پیش از این، شغل تمام وقتی داشتم که به دلیل هنر مجبور شدم آن را رها کنم و شغلی را انتخاب کنم که پاره‌وقت باشد تا در کنار آن علاقه‌ام را که هنر است ادامه دهم.

او در پایان تصریح کرد: احساس می‌کنم آنطور که باید و شاید از تماشاخانه‌های خصوصی که به دلیل شرایط کرونایی موجود وضعیت خوبی ندارند، حمایتی نمی‌شود و از مسئولان می‌خواهم که ما را حمایت کنند.

نمایش «خدای کشتار» ماجرای نخستین دیدار دو زوج فرانسوی است که فرزندانشان در مدرسه دعوا کرده‌اند. یکی از پسرها همکلاسی‌اش را با چوب مورد ضرب و جرح قرار داده، دندانش را شکسته و آنطور که مادرش می‌گوید «صورتش را از ریخت انداخته» است.

این نمایش از ۹ تیرماه در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی روی صحنه رفته و تا هشتم مردادماه آماده حضور تماشاگران است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000