«حکایت دل» امشب روی آنتن نمی‌رود‎/ روایت زندگی سید عبدالله انوار فردا شب | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۵

«حکایت دل» امشب روی آنتن نمی‌رود‎/ روایت زندگی سید عبدالله انوار فردا شب

زندگی سید عبدالله انوار از قاب «حکایت دل» شبکه چهار سیما، سه‌شنبه پنجم مردادماه پخش خواهد شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی برنامه، فیلم مستند «در جستجوی گمنامی» که به زندگی سید عبدالله انوار یکی از پیشکسوتان معاصر نسخه‌شناسی اختصاص دارد‌، این هفته دوشنبه چهارم مرداد پخش نمی‌شود و به جای آن سه‌شنبه پنجم مردادماه ساعت ۱۴ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود و جمعه ساعت ۱۱:۳۰ بازپخش خواهد شد.

سید عبدالله انوار از مترجمان ایرانی و از پیشکسوتان معاصر نسخه‌شناسی در ایران است. او نسخه‌پژوه، نسخه‌شناس، فهرست‌نویس، ریاضی‌دان و متخصص متون کهن ریاضی نیز است.

او بیش از ۲۰ سال رییس بخش نسخ خطی کتابخانه ملی ایران بود و در طول دوران کاری خود حدود ۱۰ جلد فهرست نسخه‌های خطی به فارسی و عربی را تدوین کرد. او یکی از حروف (مجلدات) لغتنامه دهخدا را نیز تدوین کرده‌ است.

عبدالله انوار، دارای تصحیحات بسیاری است که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به «جهانگشای نادری» اشاره کرد.

مجموعه مستند «حکایت دل» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیماست که هر دوشنبه ساعت ۲۱ به یک استاد عرصه ادب و فرهنگ و هنر اختصاص دارد.

بازپخش برنامه سه‌شنبه حوالی ساعت ۱۴ است.

تهیه کننده: علیرضا حسینی، کارگردان: بیژن شکرریز، مشاور برنامه: شهین اعوانی، مدیر تصویربرداری: بهروز سلیمانی، پژوهشگر و طراح سوال: محبوبه کلانتری، موسیقی تیتراژ: پیروز ارجمند، تدوین: مهسا علیپور، اصلاح رنگ و نور و رتوش نهایی وساخت تیزر: بدرالدین سعادتی، صدابردار: حبیب محمدی، مدیر تولید و عکاس: حمید سهرابی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات فضای مجازی: سمیرا فراهانی، ساخت تیتراژ و گرافیست: حمید حسینی، هماهنگی: افسانه رشیدیان و سهیلا احمدی سیروئیه، سینه موبیل: رضا پور احمدی.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است