سالن‌های دولتی تئاتر با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی می‌شوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۱
مدیرکل هنرهای نمایشی با صبا مطرح کرد؛

سالن‌های دولتی تئاتر با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی می‌شوند

قادر آشنا از پیگیری اداره‌کل هنرهای نمایشی برای بازگشایی سالن‌های دولتی تئاتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا، پس از شروع پیک پنجم ویروس کرونا در کشور و قرمز شدن وضعیت کرونایی تهران از شنبه ۱۱ تیرماه، با اعلام غیررسمی قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی، فعالیت‌ تماشاخانه‌ها و سالن‌های تئاتر از یکشنبه ۱۲ تیرماه در تهران و شهرستان‌ها تعطیل و بلیت فروشی ها متوقف شد.

پس از آن و باتوجه به اینکه سالن‌های سینما در مقابل تعطیلی مقاومت کردند، بسیاری از سالن‌های خصوصی تئاتر بدون سر و صدا و پوشش خبری، برخلاف اعلام مدیرکل هنرهای نمایشی درهای خود را بر تماشاگران باز و بلیت‌فروشی را آغاز کرده‌اند.

حال باتوجه به پایان تعطیلی ۶ روزه در تهران، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صبا درباره بازگشایی سالن‌های دولتی تئاتر گفت: منتظر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، مشغول پیگیری هستیم و امیدواریم بتوانیم در اولین فرصت اجازه بازگشایی سالن‌ها را بگیریم؛ صبح استعلام گرفتیم اما پاسخی دریافت نکردیم.

او تاکید کرد: از صبح پیگیر هستیم، ستاد هم شرایط خاص خود را دارد. باید دید چه اتفاقاتی می‌افتد.

آشنا همچنین درباره حمایت‌های مالی ۲ تا ۵ میلیون تومانی اداره‌کل هنرهای نمایشی از سالن‌های تعطیل شده در دوران کرونا تصریح کرد: همانطور که پیش از این اعلام شد، ما در طول دوران کرونا سه حمایت از سالن‌های تئاتر انجام می‌دهیم؛ اول حمایت از نمایش‌هایی که شورای حمایت اداره‌کل هنرهای نمایشی اعلام کرده است، دوم حمایت مالی از ظرفیت ۵۰ درصد سالن‌ها که براساس فرمتی که داریم، امسال بین ۵۰ تا ۷۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل هنرهای نمایشی ادامه داد: علاوه بر این دو حمایت اعلام کردیم که از نمایش‌های آسیب‌دیده در دوران کرونا حمایت ۲ تا ۵ میلیون تومانی انجام می‌دهیم که منتظر اعلام سالن‌ها هستیم؛ نام سالن‌های موجود در استان‌ها به ما ابلاغ شده است و منتظر اعلام سالن‌های تهران هستیم.

او در پایان تاکید کرد: تا به الان به همه تعهدات‌مان پایبند بودیم و به امید خدا این حمایت نیز انجام شود.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است