تلویزیون چه سریال‌هایی برای محرم دارد؟/ شبکه یک در میان «۸۷ متر» و «پس از آزادی» | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۱۷
صبا گزارش می‌دهد؛

تلویزیون چه سریال‌هایی برای محرم دارد؟/ شبکه یک در میان «۸۷ متر» و «پس از آزادی»

در این گزارش با نگاهی کوتاه سریال‌هایی که به آنتن شبکه‌های سیما می‌رسند یا قرار است به زودی پخش شوند را بررسی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، تقریبا دو هفته تا ماه محرم باقی مانده و معمولا شبکه‌های سیما به مناسبت این ایام برنامه‌های متفاوتی تدارک می‌بینند که ویژه‌ترین بخش آن تولیدات فیلم و سریال آن‌ هم با حال و هوای این ماه است.

معمولا شبکه‌های سیما با تولید سریالی مطابق با حال و هوای محرم و یا پخش مینی سریالی ویژه برای دهه ابتدایی این ماه، خود را برای شروع محرم و صفر آماده می‌کنند.

اما امسال اخباری مبنی بر سریال‌های محرمی شبکه‌های سیما به چشم نمی‌خورد و تقریبا مشخص نیست که آیا شبکه‌های سیما سریال خاصی را برای این ماه درنظر گرفته‌اند یا خیر.

اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به سریال‌هایی که در این روزها نام آن‌ها برده شده و سریال‌هایی که به عنوان مجموعه آینده چهار شبکه یک، دو، سه و پنج بیاندازیم، نبود برنامه‌ریزی مشخصی برای پخش سریال محرمی حداقل در سه شبکه را به شکل واضح شاهد هستیم.

شبکه یک آنتن را به «۸۷ متر» می‌دهد؟

 

شبکه یک سیما این شب‌ها همچنان میزبان سریال «دودکش ۲» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی است که پس از اتمام قرار است جای خود را به سریال «۸۷ متر» کیانوش عیاری بدهد.

سریال عیاری که بیش از سه سال درگیر تولید بوده و بارها به دلایل مختلف تصویربرداری و تولید آن متوقف شده است حالا به گفته کارگردان این پروژه قرار است بدون هیچ مشکلی دهم مرداد با پایان «دودکش ۲» بالاخره راهی آنتن شبکه یک شود.

اتفاقی که قرار بود مردادماه سال گذشته رخ دهد!

این سریال ۴۰ قسمتی ژانری کمدی- اجتماعی دارد و آنطور که از تیزر تازه رونمایی شده آن پیداست، حال و هوایی محرمی ندارد ولی به گفته کارگردان کار و اخباری که این روزها از آن منتشر می‌شود، برای پخش در مردادماه درنظر گرفته شده است.

علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، شهین تسلیمی، حسین سلیمانی، دیبا زاهدی، علی سلیمانی، زنده‌یاد حسین محب‌اهری، شبنم عرفی‌نژاد، داریوش کاردان، فریده سپاه‌منصور، سعید پیردوست، مریم سلطانی و محمد بحرانی بازیگران «۸۷ متر» هستند.

اما طبق شنیده‌های خبرنگار صبا با توجه به اینکه «۸۷ متر» حال و هوایی کمدی دارد، ممکن است در پخش آن تجدیدنظر شود و سریال «پس از آزادی» محمدعلی باشه‌آهنگر که اوایل اسفندماه ۹۸ به تصویربرداری خود پایان داد و پس از آن بیش از یک سال درگیر موارد اصلاحی شبکه شد، آنتن را در اختیار بگیرد.

چراکه به نظر می‌رسد کارگردان و تهیه‌کننده این سریال بالاخره توانستند رضایت مدیران شبکه یک را جلب کرده و موارد اصلاحی مورد نظر آن‌ها را اعمال کنند.

سریال «پس از آزادی» سومین تجربه کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر پس از سریال «تا صبح» است و این کارگردان پس از ۱۳ سال دوباره به تلویزیون بازگشته است. این سریال به تهیه‌کنندگی سعید سعدی مجموعه‌ای ۴۰ قسمتی با مضمونی اجتماعی خانوادگی است که بیش از یک سال است برای پخش در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

رضا داوودنژاد، اندیشه فولادوند، مرتضی اسماعیل کاشی، اصغر همت، قاسم زارع، خسرو شهراز، سام کبودوند، امید روحانی، حسین باشه آهنگر، رویا جاویدنیا، رامین سیار دشتی، المیرا دهقان و… از بازیگران اصلی این سریال هستند.

حال باید دید با توجه به اینکه شبکه یک سریال محرمی برای این ایام تدارک ندیده است، مدیران شبکه در نهایت چه تصمیمی برای انتخاب میان دو سریال «۸۷ متر» و «پس از آزادی» می‌گیرند، دو سریالی که برای رسیدن به آنتن شبکه یک مدت زمان زیادی صبر کرده‌اند.

«در کنار پروانه‌ها» تنها سریال تولید شده برای محرم

 

شبکه دو سیما برخلاف شبکه یک، از ۱۸ فروردین خبر ساخت سریال محرمی خود را منتشر کرد.

سریال ویژه محرم شبکه دو با عنوان «در کنار پروانه‌ها» درامی خانوادگی با پس‌زمینه‌های مذهبی است که کارگردانی آن را داریوش یاری و تهیه‌کنندگی آن را بهروز مفید بر عهده دارد.

اوایل خرداد تهیه‌کننده سریال از پخش آن در ماه صفر و از نیمه‌های شهریور خبر داد اما در آخرین گفتگویی که این تهیه‌کننده با خبرنگار صبا داشته است از فشردگی روند تولید به دلیل رساندن آن به پخش در محرم و از ششم شهریورماه خبر داد.

همچنین بنا به گفته‌های این تهیه‌کننده تا این لحظه ۶۰ درصد سریال مقابل دوربین رفته و تدوین ۳۰ درصد پروژه نیز هم‌زمان انجام شده است.

بنابراین به‌نظر می‌رسد گروه تولید و شبکه دو در تلاش هستند تا «در کنار پروانه‌ها» را با شروع محرم به آنتن برسانند.

داستان این سریال از آنجا شروع می‌شود که مشکلات پی در پی زندگی، «رهی» را که از بیماری حاد قلبی در رنج است به جوانی ناامید تبدیل کرده است. او برای نجات تنها دلخوشی‌ زندگی‌اش که خواهرش است طعمه نقشه‌ای می‌شود که…

در این مجموعه بازیگرانی چون پروانه معصومی، برزو ارجمند، محمود جعفری، مهران رجبی، کاوه سماک باشی، مجید پتکی، وحید رحیمیان، شهین تسلیمی، الناز اسماعیلی، محمد علی صادق حسنی، دانیال محمودنیا،‌ فرناز زوفا، علی مجلسی، مهرداد بخشی و با حضور بیتا سحرخیز، نگار عابدی، نسرین بابایی و سامرند معروفی بازی می‌کنند.

«گاندو» سریالی برای همه مناسبت‌های شبکه سه!

 

شبکه سه اما این شب‌ها مخاطبان خود را غافلگیر کرد و بدون خبر از پیش منتشر شده‌ای پس از سریال «کلبه‌ای در مه» ساخته حسن لفافیان از پنجشنبه ۳۱ تیرماه بازپخش فصل دوم سریال «گاندو» به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی را راهی آنتن شبکه سه کرد.

اینطور که به‌نظر می‌رسد پس از بازپخش ۱۳ قسمت ابتدایی فصل دوم این سریال که در نوروز ۱۴۰۰ روی آنتن شبکه سه رفته بود، باقی قسمت‌های این فصل که در ایام عید فرصت پخش پیدا نکردند به دنبال آن پخش می‌شوند تا به این شکل بالاخره فصل دوم این سریال به پایان برسد.

با توجه به ۴۰ قسمتی بودن فصل دوم سریال جواد افشار، ۲۷ قسمت دیگر از این سریال باقی مانده که تا اوایل شهریورماه پخش آن ادامه دارد.

داریوش فرهنگ، خسرو شهراز، مجید نوروزی، پندار اکبری، علی افشار، اشکان دلاوری و وحید رهبانی، به اتفاق سوگل طهماسبی، نسرین نکیسا، سید محمدجواد طاهری، علی نعمت اللهی، مهدی عبادتی، ناصر هاشمی، حمید متقی پور، امیرحسین ابراهیمی، عباس محمدی، محبوبه صادقی و… از بازیگران ثابت «گاندو» هستند.

با توجه به گفته‌های مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما نیز پس از «گاندو» آنتن به سریال «نیمروز تا تهران» می‌رسد که البته آن هم سریالی محرمی نیست!

کارگردانی این سریال به عهده حسین غضنفری و تهیه‌کنندگی آن بر عهده علی پورکیانی است و تقریبا در ۳۲ قسمت تولید می‌شود.

پیام دهکردی، شقایق فراهانی، فرید سجادی حسینی، مجید مظفری، مائده طهماسبی، شیدا خلیق، اسماعیل خلج، مریم کاظمی از بازیگران «نیمروز تا تهران» هستند.

شبکه پنج بدون سریال تولیدی تا پایان مرداد

 

شبکه پنج نیز از قاعده شبکه‌های دیگر مستثنا نیست و به نظر می‌رسد سریال تولیدی برای پخش در این ایام تدارک ندیده است و حال اینکه قرار است بازپخش چه سریالی را روانه آنتن کند، همچنان نامشخص است.

اما طبق شنیده‌های خبرنگار صبا پس از دهه ابتدایی ماه محرم و از اول شهریورماه قرار است سریال «زن زندگی، مرد زندگی» به نویسندگی فهیمه سلیمانی و کارگردانی غلامرضا رمضانی آنتن شبکه پنج را در دست بگیرد.

این سریال ۲۶ قسمتی فضایی عاشقانه و خانودگی دارد و تا این لحظه فاز ابتدایی آن یعنی ۱۳ قسمت اول آن مقابل دوربین رفته است.

خاطره حاتمی، میثم رازفر، شهین تسلیمی، محمود جعفری، نعیمه نظام دوست، سروش جمشیدی، فرزانه سهیلی، صبا گرگین پور، عزت الله مهراوران، لیلی فرهادپور، رضا یردانی، کتایون بختیاری، سامان دارابی و آیدا نامجو از جمله بازیگران «زن زندگی، مرد زندگی» هستند.

با این تفاسیر پخش سری جدید سریال «روزگار جوانی» به کارگردانی اصغر توسلی و تهیه‌کنندگی سپهر محمدی که پیش‌بینی می‌شد تا پایان تابستان به آنتن برسد، منتفی است و با توجه به حال و هوایی که این سریال دارد، پس از محرم و صفر در ۳۰ قسمت راهی آنتن شبکه پنج می‌شود.

آریا توسلی، سعید زارعی، سینا کرمی، عیسی حسینی، امیر مسعود واعظ تهرانی. به همراه: بیوک میرزایی، زهرا داودنژاد، رسول نجفیان، سیاوش چراغی‌پور، لاله صبوری، سولماز حصاری، خسرو احمدی، سیامک حلمی، محمود قدیریان، فرشته آلوسی، زینب عباسی، داریوش شهبازی، سپاس رضایی، فرشته مرعشی، مجید شهریاری، مهبد جهان‌نوش، هیلدا کردبچه و .‌‌.. در این فصل سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

حال باید دید در این دو هفته باقی مانده تا ماه محرم شبکه‌های سیما برنامه‌ریزی متفاوت‌تری درباره پخش سریال‌های خود ارایه می‌دهند یا خیر.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است