ارایه مطالعات رنگی هدف من در «رقص رنگ» بود/ ثبت لحظه به لحظه احساسات یک نقاش | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۳
شادی منانی در گفتگو با صبا:

ارایه مطالعات رنگی هدف من در «رقص رنگ» بود/ ثبت لحظه به لحظه احساسات یک نقاش

شادی منانی از ارایه مطالعات چندین ساله خود روی رنگ‌ها در نمایشگاه «رقص رنگ» گفت.

شادی منانی هنرمند نقاشی که نمایشگاه انفرادی او با عنوان «رقص رنگ» با ۱۹ اثر نقاشی تا ۶ مرداد ماه در گالری اکنون اصفهان برپاست در گفتگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا درباره شکل‌گیری این مجموعه گفت: چندسالی بود که ذهنم را روی مطالعات رنگی متمرکز کرده بودم و این مطالعات نه فقط در زمینه نقاشی پرتره بلکه در بسیاری از مجموعه‌های دیگر هم کاربرد داشت. زیرا این حجم از کثرت رنگ فقط در پرتره جا نمی‌گیرد و در بسیاری از مجموعه‌‌های دیگر نقاشی هم می‌توانند کنار هم قرار بگیرند.

او با اشاره به اینکه هدفش در این نمایشگاه نشان دادن رنگ‌ها بوده است، بیان کرد: هدف من در این‌ نمایشگاه بیشتر نشان دادن رنگ‌ها بود و من می‌خواستم در این آثار گفتمانی میان رنگ‌ها ایجاد کنم، بنابراین اگر روی جزئیات هر اثر متمرکز شویم، متوجه می‌شویم که نقاشی خیلی درگیر خود پرتره و اجزای مختلف صورت نیست و مخاطب بیشتر درگیر ‌رنگ‌هایی که در آن اثر به کار رفته می‌شود.

این هنرمند نقاش ادامه داد: گاهی حتی در یک فریم کوچک از اثر شاید نزدیک به ۱۰-۲۰ رنگ وجود داشته باشد که کنار هم یک ترکیب‌بندی واحد را تشکیل داده‌اند.

منانی درباره کمک گرفتن از علم روان‌شناسی در این مجموعه اظهار کرد: در مجموعه «رقص رنگ» علاوه‌بر توجه به رنگ‌ها از علم روان‌شناسی هم کمک گرفتم که این امر در پرتره‌ها نیز مشخص است و آثار احساسات مختلفی مانند غم و تعجب دارند ‌که این احساسات به واسطه همان رنگ و لکه‌گذاری شکل گرفته است.

این هنرمند جوان درباره انتخاب اسم نمایشگاه عنوان کرد: «رقص رنگ» بهترین اسمی بود که می‌شد برای این مجموعه انتخاب کرد، زیرا رنگ‌ها در این آثار مانند رقص در کنار یکدیگر در حال تکاپو هستند و می‌توانند لحظه‌به‌لحظه احساس یک نقاش را ثبت کنند.

شادی منانی در پایان با بیان اینکه همچنان مطالعات خود را روی رنگ‌ها ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: من همچنان این مطالعات رنگی را ادامه می‌دهم و در مجموعه‌های نقاشی طبیعت، طبیعت بی‌جان و موضوعات مختلف این مساله را پیگیری می‌کنم، زیرا رنگ‌ها دنیای گسترده‌ای دارند و می‌شود در مجموعه‌های متعددی از آن‌ها استفاده کرد.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است