باید زندگی کرد حتی اگر یک بیماری بی‌معنی رشته آن را بگسلد!

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، نمایش انفرادی نقاشی «خوشه پنج» مجوعه آثار سارا عباسیان است که از جمعه ۱ مرداد تا چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ در گالری محسن ادامه دارد.

هنرمند گویی در طراحی‌های این نمایشگاه یک واقعه هولناک به نام «ویروس کرونا» که گربان‌گیر جهانیان شده است را بازنمایی می‌کند. صورت‌های ماسک‌زده، بدن‌های متلاشی و ریه‌های از کار افتاده در مواجهه با سربازانی که نمادی از ویروس کرونا در لباس‌های خود دارند همه تصاویری هولناک از جهان امروز را به تصویر می‌کشند.

در بیانیه این نمایشگاه بخشی از کتاب «چگونه فولاد آبدیده شد» اثر نیکلای استروسکی آمده است: «گرانبهاترین چیز برای انسان زندگی است و آن فقط یک‌بار داده می‌شود. پس باید آن را چنان گذراند تا سال‌های به هدر رفته عمر موجب عذاب دردناک نشود، تا گذشته‌ خوار سفله بر پیشانی ما داغ رسوایی نزند، تا به هنگام بدرود زندگی بتوان گفت: سراسر زندگی و همه‌ نیروهایم وقف زیباترین پدیده‌ جهان، یعنی وقف مبارزه در راه رهایی بشریت شده بود. پس باید شتافت، زندگی کرد، چه یک بیماری بی‌معنی یا یک تصادف تراژیک می‌تواند رشته آن را بگسلد!» ــ نیکلای استروسکی، چگونه فولاد آبدیده شد.»

نمایشگاه «خوشه پنج» همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 12 تا 20 در گالری محسن به نشانی تهران، ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک 42 میزبان علاقه‌مندان هنری است.

انتهای پیام/