۴۹۵ اثر در «صد اثر صد هنرمند» بیست و نهم به نمایش درمی‌آید/ حضور پررنگ جوانان

به گزارش صبا، لیلی گلستان مدیر گالری گلستان از برپایی بیست و نهمین دوره «صد اثر صد هنرمند» و ارایه ٤٩٥ اثر از ٤٨٩ هنرمند در این دوره از نیمه مردادماه جاری خبر داد.

گلستان با بیان این نکته که برای دومین سال متوالی «صد اثر صد هنرمند» را به صورت آنلاین و در وبسایت گالری گلستان برپا خواهد کرد، گفت: دلم برای گالری، به خصوص روزهای جمعه‌اش خيلی تنگ شده است اما چاره چيست؟ مجبوريم از هر گردهمايی و شلوغی احتراز كنيم تا وضعیت کرونا بهتر شود. يک سال و نيم است كه گالری تعطيل است.

او درباره چگونگی شکل گرفتن «صد اثر صد هنرمند» بیست و نهم بیان کرد: ششم تيرماه فراخوان دادم و محدوديت زمان ارسال آثار هم 10 روز بود. در اين 10 روز ٧٤٥ ايميل رسيد. من تنها در خانه، در قرنطينه با ٧٤٥ ايميل که هر کدام حاوی سه تا پنج اثر بود. از صبح زود شروع می‌كردم به ديدن ايميل‌های رسيده تا شب درنهايت ٤٩٥ اثر از ۴۸۹ هنرمند انتخاب شد. حذف شده‌ها دلایل متعددی داشتند، برخی آثار به طبع كيفيت‌شان پايين بود اما برخی آثار هم به دليل كمبود اطلاعاتی كه بايد می‌دادند حذف شدند که متاسفانه پيگيری‌های ما از طريق اينستاگرام و ايميل هم فایده‌ای نداشت.

گلستان با اعلام این خبر که باز هم در رویداد تابستانی «صد اثر صد هنرمند» جوانان در اکثریت هستند، گفت: در این دوره هم نود درصد جوانان‌اند و 10 درصد هم از هنرمندان پيشكسوت و معروف هستند که مجموعه‌داران ارایه کرده‌اند. امسال میزان استقبال هنرمندان جوان تهرانی، اصفهانی، مشهدی و شيرازی از دیگران بیشتر بود که تعجب مرا برانگیخت. می‌توانم بگويم كه حدود ۴۰ درصد شركت‌كنندگان از شهرستان‌ها هستند که اتفاق خوبی‌ست و من از این بابت بسیار خوشحالم.

او درباره میزان کیفیت کارهای این دوره خاطرنشان کرد: مانند همیشه در انتخاب آثار سختگیری و وسواس به خرج دادم و برای سلایق مختلف مردم کارهای خوب و زیبا در سایت گالری گلستان ارایه می‌شود ضمن اینکه ديگر محدوديت اندازه نداريم و كارهای بزرگ هم به تماشا و فروش گذاشته خواهند شد.

مدیر گالری گلستان درباره قیمت‌های آثار این دوره هم اظهار کرد: مثل همیشه منصفانه و مناسب خواهد بود، هنوز قیمتگذاری نهایی را انجام نداده‌ام اما به چند نفر تذكر دادم كه قيمت‌شان را پايين‌تر بگذارند كه قبول كردند و 2، سه نفر هم كه قبول نكردند، حذف شدند. چندين هنرمند مقيم خارج هم داريم كه می‌خواستند قیمت آثارشان را به يورو و دلار بگذارند كه نپذيرفتم و قبول كردند كه من قيمتگذاری را انجام دهم.

طراح و موسس رویداد «صد اثر صد هنرمند» در پایان عنوان کرد: سال گذشته «صد اثر صد هنرمند» آنلاین خيلی موفق بود و بعد از آن هم، هر 2 هفته يک نمايشگاه آنلاین برگزار كرديم كه از آن‌ها هم بسيار استقبال شد. خوبی نمايشگاه آنلاين بيشتر ديده شدن است به طوری که از خارج از ايران هم خريدارانی پیدا کردیم. دلایل موفقيت نمايشگاه‌های مجازی گالری گلستان كيفيت بالاي آثار، قيمت مناسب و ارتباط درست و خوب ما با خريداران است؛ پول را كه واريز می‌كنند ما كار را قاب می‌كنیم و برای‌شان به صورت رایگان ارسال می‌كنیم. همانطور كه رسم هميشگی ماست، چندين بار آثار را به صورت قسطي يا با چک مدت‌دار به فروش رساندیم، به هر حال تعداد زیادی به خريداران گالری گلستان اضافه شد.

«صد اثر صد هنرمند» 15 مرداد تا ١٧ شهريورماه در وبسایت گالری گلستان به تماشا و فروش درخواهند آمد.

انتهای پیام/