۴۹۵ اثر در «صد اثر صد هنرمند» بیست و نهم به نمایش درمی‌آید/ حضور پررنگ جوانان | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۱۴

۴۹۵ اثر در «صد اثر صد هنرمند» بیست و نهم به نمایش درمی‌آید/ حضور پررنگ جوانان

لیلی گلستان از برپایی بیست نهمین دوره «صد اثر صد هنرمند» به صورت آنلاین خبر داد.

به گزارش صبا، لیلی گلستان مدیر گالری گلستان از برپایی بیست و نهمین دوره «صد اثر صد هنرمند» و ارایه ۴٩۵ اثر از ۴٨٩ هنرمند در این دوره از نیمه مردادماه جاری خبر داد.

گلستان با بیان این نکته که برای دومین سال متوالی «صد اثر صد هنرمند» را به صورت آنلاین و در وبسایت گالری گلستان برپا خواهد کرد، گفت: دلم برای گالری، به خصوص روزهای جمعه‌اش خیلی تنگ شده است اما چاره چیست؟ مجبوریم از هر گردهمایی و شلوغی احتراز کنیم تا وضعیت کرونا بهتر شود. یک سال و نیم است که گالری تعطیل است.

او درباره چگونگی شکل گرفتن «صد اثر صد هنرمند» بیست و نهم بیان کرد: ششم تیرماه فراخوان دادم و محدودیت زمان ارسال آثار هم ۱۰ روز بود. در این ۱۰ روز ٧۴۵ ایمیل رسید. من تنها در خانه، در قرنطینه با ٧۴۵ ایمیل که هر کدام حاوی سه تا پنج اثر بود. از صبح زود شروع می‌کردم به دیدن ایمیل‌های رسیده تا شب درنهایت ۴٩۵ اثر از ۴۸۹ هنرمند انتخاب شد. حذف شده‌ها دلایل متعددی داشتند، برخی آثار به طبع کیفیت‌شان پایین بود اما برخی آثار هم به دلیل کمبود اطلاعاتی که باید می‌دادند حذف شدند که متاسفانه پیگیری‌های ما از طریق اینستاگرام و ایمیل هم فایده‌ای نداشت.

گلستان با اعلام این خبر که باز هم در رویداد تابستانی «صد اثر صد هنرمند» جوانان در اکثریت هستند، گفت: در این دوره هم نود درصد جوانان‌اند و ۱۰ درصد هم از هنرمندان پیشکسوت و معروف هستند که مجموعه‌داران ارایه کرده‌اند. امسال میزان استقبال هنرمندان جوان تهرانی، اصفهانی، مشهدی و شیرازی از دیگران بیشتر بود که تعجب مرا برانگیخت. می‌توانم بگویم که حدود ۴۰ درصد شرکت‌کنندگان از شهرستان‌ها هستند که اتفاق خوبی‌ست و من از این بابت بسیار خوشحالم.

او درباره میزان کیفیت کارهای این دوره خاطرنشان کرد: مانند همیشه در انتخاب آثار سختگیری و وسواس به خرج دادم و برای سلایق مختلف مردم کارهای خوب و زیبا در سایت گالری گلستان ارایه می‌شود ضمن اینکه دیگر محدودیت اندازه نداریم و کارهای بزرگ هم به تماشا و فروش گذاشته خواهند شد.

مدیر گالری گلستان درباره قیمت‌های آثار این دوره هم اظهار کرد: مثل همیشه منصفانه و مناسب خواهد بود، هنوز قیمتگذاری نهایی را انجام نداده‌ام اما به چند نفر تذکر دادم که قیمت‌شان را پایین‌تر بگذارند که قبول کردند و ۲، سه نفر هم که قبول نکردند، حذف شدند. چندین هنرمند مقیم خارج هم داریم که می‌خواستند قیمت آثارشان را به یورو و دلار بگذارند که نپذیرفتم و قبول کردند که من قیمتگذاری را انجام دهم.

طراح و موسس رویداد «صد اثر صد هنرمند» در پایان عنوان کرد: سال گذشته «صد اثر صد هنرمند» آنلاین خیلی موفق بود و بعد از آن هم، هر ۲ هفته یک نمایشگاه آنلاین برگزار کردیم که از آن‌ها هم بسیار استقبال شد. خوبی نمایشگاه آنلاین بیشتر دیده شدن است به طوری که از خارج از ایران هم خریدارانی پیدا کردیم. دلایل موفقیت نمایشگاه‌های مجازی گالری گلستان کیفیت بالای آثار، قیمت مناسب و ارتباط درست و خوب ما با خریداران است؛ پول را که واریز می‌کنند ما کار را قاب می‌کنیم و برای‌شان به صورت رایگان ارسال می‌کنیم. همانطور که رسم همیشگی ماست، چندین بار آثار را به صورت قسطی یا با چک مدت‌دار به فروش رساندیم، به هر حال تعداد زیادی به خریداران گالری گلستان اضافه شد.

«صد اثر صد هنرمند» ۱۵ مرداد تا ١٧ شهریورماه در وبسایت گالری گلستان به تماشا و فروش درخواهند آمد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است