«آسمان چهارم» به چاپ سوم رسید/ داستانی درباره غدیر خم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۹

«آسمان چهارم» به چاپ سوم رسید/ داستانی درباره غدیر خم

کتاب «آسمان چهارم» از سوی انتشارات قدیانی در نوبت چاپ سوم منتشر شده است.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی انتشارات قدیانی، کتاب «آسمان چهارم» که داستان بلندی درباره عید غدیر خم است به قلم فریبا کلهر و از سوی انتشارات قدیانی در نوبت چاپ سوم منتشر شده است.

در این اثر خیال و واقعیت به هم پیوند می‌خورند و داستانی درباره غدیر خلق می‌شود.

خلاصه‌ای از رمان «آسمان چهارم» به این شرح است؛ «الیاس با اسب سرخش، که اسبی معمولی نبود، به دستور پیامبر (ص) برای مسلمان کردن مردم قبیله ربیع که عمویش حارث رییس قبیله بود، به راه می‌افتد. خواهرزاده‌اش، تیهان یازده ساله، نیمه‌های شب به او می‌پیوندد. بعد از تحمل مشقاتی به قبیله ربیع می‌رسند، ولی حارث و مردم آنجا، آن‌ها را نمی‌پذیرند، به ناچار به غاری پناه می‌برند. الیاس در نیمه‌های شب مورد اصابت تیر دو راهزن قرار می‌گیرد و به تیهان و فیروز، که پسربچه‌ای مهربان و برده بود و مخفیانه برای آن‌ها غذا آورده بود، می‌گوید که سوار اسب سرخ شوند و به سوی مکه بگریزند.

آن دو سوار بر اسب می‌شوند و راهزنان به تعقیب آن‌ها می‌پردازند تا اینکه به برکه‌ای می‌رسند و اسب ناگهان به زبان آمده و می‌گوید که دو تار مو از یال من بکنید و در آب بیندازید. فیروز و تیهان، این کار را انجام می‌دهند و در مقابل چشمان بهت‌زده آن‌ها، دو تار مو تبدیل به دو مار قوی‌هیکل می‌شوند که راهزنان با دیدن آن‌ها پا به فرار می‌گذارند. تیهان از هوش می‌رود و وقتی به هوش می‌آید می‌بیند که اسب با فیروز در حال صحبت کردن است. اسب می‌گوید که من از آسمان چهارم آمده‌ام و فرشته هستم که یک لحظه در عبادت خداوند سستی کردم و به اینجا فرستاده شدم و تنها زمانی می‌توانم به آسمان برگردم که فرشته‌ای زمینی را با خود به آسمان ببرم. تلاش وی برای یافتن فرشته‌ای زمینی ادامه داستان را شکل می‌دهد.»

کتاب «آسمان چهارم» تالیف فریبا کلهر با قیمت ۲۰ هزار تومان در نوبت چاپ سوم برای نوجوانان از سوی انتشارات قدیانی منتشر شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است