۲ سالن به مجموعه تئاتر محراب اضافه کردیم/ شیوه مطالبات‌مان قدری منطقی باشد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۸
مهرداد کوروش‌نیا در گفتگو با صبا:

۲ سالن به مجموعه تئاتر محراب اضافه کردیم/ شیوه مطالبات‌مان قدری منطقی باشد

مدیر مجموعه تئاتر محراب از اضافه کردن دو سالن به این مجموعه و اختصاص آن به مکانی برای دانشجویان خبر داد.

مهرداد کوروش‌نیا نویسنده و کارگران تئاتر که مدیریت مجموعه تئاتر محراب را برعهده دارد در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره وضعیت این مجموعه گفت: مجموعه تئاتر محراب دو سالن نمایش داشت، ما در دوران کرونا ۲دو سالن دیگر هم به آن اضافه کردیم و درحال حاضر منتظر فروکش کردن وضعیت قرمز کرونایی هستیم تا با ظرفیت چهار سالن فعالیت‌مان را آغاز کنیم، یعنی می‌توان گفت بعد از مجموعه تئاترشهر، تنها مجموعه‌ای که چهار سالن دارد، مجموعه تئاتر محراب است.

او درباره همکاری با دانشگاه‌ها برای حمایت از دانشجویان و هنرجویان تئاتر بیان کرد: با تفاهمنامه‌هایی که با دانشگاه‌ها نوشته‌ایم، تصمیم داریم این مجموعه را به جایی مخصوص دانشجویان تبدیل می‌کنیم. در سال حدود ۵ هزار دانشجوی تئاتر در شهر تهران داریم که می‌توان آن‌ها را به هنرجویان موسسات آزاد آموزش تئاتر، پشت کنکوری‌ها و فارغ‌التحصیلان تقسیم کرد یعنی سالانه حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر از هنرجویان و دانشجویان در حوزه تئاتر کار می‌کنند که به ظرفیت سالن نیاز دارند به همین دلیل ما می‌خواهیم از پتانسیل مجموعه تئاتر محراب برای این قشر استفاده کنیم.

کارگردان نمایش «قرار» درباره ظرفیت‌های مجموعه تئاتر محراب عنوان کرد: سالن‌ها، پلاتوها، کافی‌شاپ و چند محل پاتوق که از سایه‌بان و میز و صندلی برای استراحت و حضور و تبادل بچه‌ها برخوردارند، برای این همکاری در نظر گرفته‌ایم. همچنین برای استفاده از طرفیت‌های این سالن در شهر تهران برنامه‌های مفصلی مثل برنامه‌های آموزشی، تعامل با دانشگاه‌ها و میزبانی و برگزاری چندین جشنواره که اختصاصا در مجموعه تئاتر محراب برگزار شود، در نظر گرفته‌ایم.

کوروش‌نیا در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه پیش از قرمز شدن وضعیت تهران نمایش‌های «باباکرم» به کارگردانی وحید شاهینی و «چند هیچ» به کارگردانی آرمان اسماعیلی روی صحنه مجموعه تئاتر محراب بوده‌اند، درباره حمایت مالی ۲ تا ۵ میلیونی اداره‌کل هنرهای نمایشی به نمایش‌های تعطیل شده تئاتر در دوران کرونایی اظهار کرد: قطعا اختصاص این مبالغ به نمایش‌ها کم است، منتها باید دید که بودجه وجود دارد و اختصاص نمی‌دهند؟

او ادامه داد: من در بخش دولتی کار می‌کنم و می‌دانم که در یکی دو سال اخیر شرایط بودجه و وضعیت اقتصادی کشور بد است، زمانی وجود دارد که پول وجود دارد و نمی‌دهند که اعتراضات وارد شده درست است، زمانی هم وجود دارد که پول و بودجه‌ای نیست و کاری از دست‌مان بر نمی‌آید، این یک شرایط کلی است و فقط مختص تئاتر نیست، کل کشور گرفتار آن است. بودجه‌های اختصاص یافته را باید با توجه به شرایط زمان و مکان سنجید.

این نمایشنامه‌نویس تصریح کرد: به عنوان مثال شما را از فردا به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی منصوب می‌کنند، بسیاری از اهالی تئاتر می‌آیند و از شما طلب بودجه می‌کنند، شما باید با توجه به امور مالی برای این تعداد نمایش تعطیل شده بودجه‌ای را در نظر بگیرید. البته من نمی‌خواهم بگویم که کاملا حق با مرکز هنرهای نمایشی و وزارت ارشاد است، بلکه می‌خواهم بگویم باید مسائل را کمی واقع‌گرایانه دید و با آنها برخورد کرد.

کارگردان نمایش «آواز ستاره‌ها» در پایان خاطرنشان کرد: ما باید نقد کنیم، خواسته‌های حداکثری داشته باشیم و مطالبه‌گری کنیم، اما بعضی از افراد  صرفا منتقدانه درخواست‌هایشان را عنوان می‌کنند، اگر مسئولیتی برعهده آن‌ها گذاشته شود مشاهده می‌کنیم که عملکردشان ۱۰ برابر بدتر است. باید شیوه مطالبات‌مان قدری منطقی باشد.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/299/513/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/683/755/500
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500