برنمی‌تابیم عضوی از پیکر رنجور میهن‌مان زخمی بردارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۲
کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد:

برنمی‌تابیم عضوی از پیکر رنجور میهن‌مان زخمی بردارد

جمعی از اعضای کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران، در حمایت از مردم خوزستان بیانیه‌ای منتشر کردند.

به گزارش صبا، جمعی از اعضای کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران، در حمایت از هم‌میهنانِ خوزستان بیانیه‌ای صادر کردند.

در متن این بیانیه آمده است:

«ای‌ دردانه‌ نفت و نخل و نیشکر؛ خوزستان

از چغازنبیل و شوش و شاوور تا خرمشهر و هورالعظیم و آبادان، از اهواز و جندی‌شاپور و بندشادروان تا کول‌فرح و ارجان و تشکوه، دور از تو باد خشک‌سالی و دروغ.

تو دیار شور و حماسه‌ای؛ حق تو گلوله و سرکوب نیست؛ آزادی‌ست و سرور. تو که با گلوله‌ی اجنبی در خاک و خون رقصیده‌ای؛ مباد که مردمانت امروز در راه حق‌خواهی کشته شوند.

ما نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر که خود دیرزمانی‌ست در محاق به سر می‌بریم و قلم در خون دل می‌زنیم تا در مسیر آگاهی بخشی و توسعه‌‌ی این مرز‌ و‌ بوم گامی برداریم، امروز برنمی‌تابیم عضوی از پیکر رنجور میهن‌مان که فریاد دادخواهی و آب‌خواهی‌اش برای خاک تشنه بلند است، برای این ابتدایی‌ترین دلیل زیست، زخمی بردارد و دردش بی‌درمان، سرکوب شود!

ما هرگونه سرکوب، تعرض و تهاجم به فرزندان و خانواده‌های معترضِ استان خوزستان، و استان‌های دیگری چون سیستان و بلوچستان را محکوم کرده، و از خواسته‌ طبیعی و برحق شهروندی آنان که همانا آسایش و زندگی در شأن انسان است، دفاع می‌کنیم.

تیرماه ۱۴۰۰ خورشیدی»

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است