هنرمندان و مدیران فرهنگی برای محیط‌زیست چه کرده‌اند؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۱
یادداشتی به قلم محمدرضا عباسیان؛

هنرمندان و مدیران فرهنگی برای محیط‌زیست چه کرده‌اند؟

محمدرضا عباسيان تهيه‌كننده و فيلمساز در یادداشتی به مشکلات محیط زیستی کشور و نقش مدیران فرهنگی و هنرمندان پرداخت.

به گزارش صبا، محمدرضا عباسیان تهیه‌کننده و فیلمساز در یادداشتی به مشکلات محیط زیستی کشور پرداخته و سوال مهمی که در این یادداشت می‌پرسد این است که هنرمندان و مدیران فرهنگی برای طرح و حل مشکلات فراگیر محیط زیستی کشور چه کرده‌اند؟

متن این یادداشت که در اختیار خبرگزاری صبا قرار گرفته بدین شرح است:

«مشکلات زیست محیطی کشور بسیار فراگیر تر و خطرناک تر از آن چیزی است که می دانیم. امروز دمل بحران آب خوزستان ترکیده و توجهمان به آن جلب شده اما مشابه آن و حتی پیچیده تر از مشکل خوزستان در جای جای کشور رخ داده و آماده انفجار است.

آلودگی هوا، ریزگردها، برداشت بی رویه آب های زیر زمینی و بحران فرونشست دشتها، تغییر کاربری و تخریب جنگلها، مراتع، کوهها و اراضی کشاورزی، استفاده بی رویه سموم کشاورزی و کود های شیمیایی، آلودگی و فاضلاب صنایع، جانمایی غلط کارخانه ها، استاندرادهای زیست محیطی صنایع تولیدی، میزان تولید زباله در کشور و رها سازی زباله در طبیعت و صدها مورد دیگر همگی شاخه های متعدد بحرانهای زیست محیطی کشور هستند.

بحران محیط زیست به اندازه ایست که نه فقط یک سازمان ناتوان محیط زیست، که تک تک سازمانها و وزارتخانه ها می بایست معاونت محیط زیست داشته باشند.

اما نقش هنرمندان، وزارت ارشاد و سازمان صدا و سیما در طرح مشکلات محیط زیستی کشور، ریشه یابی مشکلات و ارائه راهکارها با بهره گیری از نظر کارشناسان متخصص بی بدیل است.

طرح موضوعات محیط زیستی در فیلمها و سریالهای پرمخاطب در فرهنگسازی تعامل با محیط زیستمان، تولید گزارش‌ها و مستندهای تخصصی و طرح و تکرار موضوعات در برنامه‌های مختلف باعث ایجاد حساسیت در بین مردم و مسئولین می شود، امری که اکنون بسیار کمرنگ است.

درگیر کردن طبقات مختلف جامعه به خصوص گروههای جهادی در رفع معضلات زیست محیطی اهمیت فراوانی دارد که متاسفانه فعلا از دسترس خارج است. وظیفه هنرمند قبل از بیانیه دادن و وظیفه رسانه ملی فرهتگ سازی است.

از تک تک هنرمندان، سلبریتی ها، برنامه سازان صدا و سیما و مدیران وزارت ارشاد و صدا و سیما و همه نهادهای فرهنگی که از بودجه عمومی کشور ارتزاق می کنند می خواهم از خود بپرسند، برای محیط زیست کشور چه کرده اند؟

محمدرضا عباسیان
تهیه‌کننده و فیلمساز»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500