افت ۷۰ درصدی گیشه سینماهای فرانسه/ قوانین بهداشتی از رونق سینماها کاست | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۰

افت ۷۰ درصدی گیشه سینماهای فرانسه/ قوانین بهداشتی از رونق سینماها کاست

سینماهای فرانسه به دلیل اعمال قوانین جدید بهداشتی در این کشور، در این هفته با افت 70 درصدی مخاطب روبرو شده اند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، گیشه سینماهای فرانسه به دلیل اعمال قوانین جدید بهداشتی که از روز ۲۱ جولای تعیین شد با ضربه شدیدی مواجه شده است به گونه ای که سینماها در این هفته با افت ۷۰ درصدی مخاطب روبرو شده اند.

در روز ۲۱ جولای مقرر شد که مخاطب ها یا با داشتن تست PCR و یا با داشتن مدرک دریافت واکسن حق ورود به مکان های فرهنگی از جمله سینما را داشته باشند.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه روز ۱۲ جولای اعلام کرد که جواز دیجیتال کووید مربوط به اتحادیه اروپا که به صورت عمومی «مجوز بهداشت» نامیده می شود، از این پس در همه مکانهای فرهنگی اجباری است.

این اقدام جدید مکرون اعتراضاتی را در سراسر کشور فرانسه به راه انداخت به طوری که برخی از مردم مکرون را دیکتاتور خطاب کرده اند، این اقدام البته به منظور کمک به مهار گسترش نسخه دلتا کووید-۱۹ در فرانسه و افزایش فشار به افراد برای واکسینه شدن صورت گرفته است.

دولت فرانسه همچنین مقرر کرده که از روز اول آگوست در کافه ها، مغازه ها، رستوران ها، قطارها و هواپیماها نیز داشتن کارت سلامت اجباری شود.

از روز چهارشنبه ۲۱ جولای که این قوانین در سینماهای فرانسه وضع شد، مخاطب های سالن های سینما نسبت به روز قبل از آن ۶۰ درصد کاهش پیدا کرد.

با توجه به اینکه تنها ۴۳٫۸ درصد از جمعیت فرانسه تاکنون واکسینه شده اند، افت میزان فروش در گیشه فرانسه با توجه به قوانین جدید تعجب آور نیست.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است