ارسال آثار به بخش‌های «پادکست» و «۹۰ ثانیه» جشنواره قصه‌گویی کانون تمدید شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۱

ارسال آثار به بخش‌های «پادکست» و «۹۰ ثانیه» جشنواره قصه‌گویی کانون تمدید شد

بخش‌های «پادکست» و «قصه 90 ثانیه» بیست‌ و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل استقبال علاقه‌مندان تمدید شد.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بیست‌ و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شامل پنح بخش‌ «ملی»، «بین‌الملل»، «برترین قصه‌های کشور»، «قصه زندگی من» «۹۰ ثانیه» و «پادکست» است که به دلیل استقبال مردمی بخش‌های «پادکست» تا ۵ مرداد و بخش «قصه ۹۰ ثانیه» این دوره از جشنواره تا ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ تمدید شد.

«پادکست» بخش جدیدی‌ست که برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی فرصتی برای آن‌ دسته از علاقه‌مندان به قصه‌گویی را فراهم کرده است تا از طریق ابزارهای نوین به ترویج این هنر بپردازند.

«پادکست قصه‌گویی» که همان روایت قصه در قالب یک فایل صوتی با مجموعه‌ای از افکت‌هاست، «پادکست درباره‌ قصه‌گویی» (پادکست مستند قصه‌گویی) که به موضوع‌های تحقیقی و مستند همچون خاستگاه قصه‌ها، معرفی قصه‌گویان برتر و چهره، تاریخچه قصه و قصه‌گویی، معرفی فعالان توسعه و ترویج هنر قصه‌گویی و… با استفاده از مصاحبه، میزگرد، صداهای منتشر شده و خوانش بخشی از کتاب اختصاص دارد و «پادکست قصه‌های بومی و فولکلور» (پادکست پژوهشی) که با هدف شناخت و معرفی قصه‌ها و قصه‌گویان بومی، محلی و فولکلور برگزار می‌شود، سه شاخه اصلی این بخش هستند که متقاضیان می‌توانند برای شرکت در آن‌ها اعلام آمادگی کنند.

بخش «قصه ۹۰ ثانیه» برای سومین مرتبه با عنوان «قصه زندگی من» در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در حال برگزاری است.

«من و کرونا» روایت ایثار و از خودگذشتگی کادر درمان، روایت زندگی در روزهای قرنطینه و روایت مهربانی و همدلی با دیگران و همچنین «دیروز غرورآفرین، فردای افتخارآفرین» روایت جان‌فشانی‌های سربازان و رزمندگان انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهدای هسته‌ای ‌و قهرمانان حوزه‌ی علم و دانش، ۲ محور موضوعی بخش «قصه ۹۰ ثانیه» است که تمامی گروه‌های سنی امکان شرکت در آن را دارند.

بیست‌ و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری با شعار «آینده ساختنی است» و با محورهای موضوعی امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و از خودگذشتگی (جهاد و مقاومت در عرصه‌های مختلف زندگی) در حال برگزاری است.

این دوره از جشنواره قصه‌گویی به دلیل شیوع بیماری کرونا، به صورت مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود در بخش‌های «پادکست» و «قصه ۹۰ ثانیه» اقدام کنند.

پیش از این علاقه‌مندان تا اول مرداد ۱۴۰۰ فرصت داشتند که آثار خود را به بخش‌های «پادکست» و «قصه ۹۰ ثانیه» جشنواره قصه‌گویی بفرستند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است