بررسی آثار نمایشی غلامحسین ساعدی با «چگونه ساعدی بخوانیم» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰

بررسی آثار نمایشی غلامحسین ساعدی با «چگونه ساعدی بخوانیم»

پادکست «روزنه آبی تئاتر» پنجشنبه ۳۱ تیر ماه در قسمت «چگونه ساعدی بخوانیم» به آثار نمایشی غلامحسین ساعدی می‌پردازد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی پادکست «روزنه آبی تئاتر»، پادکست «روزنه آبی تئاتر» پنجشنبه ۳۱ تیر در قسمت «چگونه ساعدی بخوانیم» به آثار نمایشی غلامحسین ساعدی می‌پردازد که به گفته ناقدان یکی از سه نمایشنامه‌نویس برتر ایران در کنار اکبر رادی و بهرام بیضایی است.

غلامحسین ساعدی از نمایشنامه «از پا نیفتاده‌ها» و «لال‌بازی‌ها» گرفته تا «ماه عسل» بیست نمایشنامه در کارنامه خود دارد. او با هشت مجموعه داستان و پنج رمان در داستان ‌نویسی مانند سید محمدعلی جمالزاده، صادق هدایت، هوشنگ گلشیری، احمد محمود، بزرگ علوی و دیگران داستان‌نویسی بومی و مدرن ایرانی را بنیان گذاشتند. غلامحسین ساعدی چهار فیلمنامه هم دارد که مهم‌ترین آن‌ها «گاو» به کارگردانی داریوش مهرجویی است.

ساعدی به تشویق جلال آل‌ احمد تک‌نگاری‌هایی درباره جاهای دورافتاده و کمتر شناخته ‌شده ایران نوشته و در نشریه‌ها و مجله‌های فرهنگی و هنری هم فعالیت مستمری داشت.

در این برنامه علی شمس نویسنده، مترجم و کارگردان درباره واژه‌‌گزینی‌ و شخصیت‌پردازی ساعدی، پیام لاریان نویسنده و کارگردان تئاتر درباره نگاه طنزآلود و انتقادی و متفاوت ساعدی، مهرداد خامنه‌ای نویسنده و کارگردان تئاتر از پیشنهادهای ساعدی برای ادبیات نمایشی امروز ایران، محمد حسن خدایی منتقد تئاتر درباره نگاه سیاسی و متعهدساعدی، بهزاد صدیقی منتقد و کارگردان تئاتر درباره خوانش معاصر از ساعدی، امین خرمی منتقد، گوینده و خبرنگار تئاتر از تاثیرات ساعدی بر نمایشنامه‌نویسی امروز ایران، سید حسین رسولی روزنامه‌نگار، پژوهشگر و منتقد تئاتر و احسان زیور عالم نویسنده، پژوهشگر و منتقد تئاتر نیز از چگونه خواندن ساعدی می‌گویند.

برنامه «چگونه ساعدی بخوانیم» پنجشنبه ۳۱ تیر ساعت ۱۲ در پلتفرم‌های کست باکس، شنوتو، انکور، اسپاتی فای و اینستاگرام منتشر خواهد شد.

این برنامه را سید حسین رسولی اجرا و کارگردانی می‌کند و مدیریت ضبط پروژه نیز بر عهده ندا کوهی است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است