خانه سینما: تا دیر نشده کاری برای این مردم انجام دهید | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۳
در پی بی آبی و حوادث اخیر در جنوب ایران؛

خانه سینما: تا دیر نشده کاری برای این مردم انجام دهید

خانه سینما در بیانیه‌ای از مردم خوزستان و سیستان و بلوچستان حمایت کرد و از مسئولان کشور خواست برای رفع مشکل آن‌ها کاری کنند.

به گزارش صبا، خانه سینما طی بیانیه‌ای امروز چهارشنبه ۳۰ تیر ماه از مسئولان کشور خواست به حکم قانون تا دیر نشده برای رفع مشکلات مردم کاری انجام دهند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«با یاد خدا

خوزستانِ ایران ملتی نگرانِ توست، همه ایران نگرانِ توست سینمای ایران نگران توست. متاسفانه این‌روزها تصاویر ناخوشایندی از خوزستان می‌بینیم این پاره تن ایران، مهد تمدن ایلام با قدمتی به بلندای تاریخ کشور، سرزمین رودهای خروشان و دشت‌های حاصلخیز و هورها و تالاب‌های عظیم و مردمی که ایرانی‌ترینِ ایران هستند و بوده‌اند به شرایطی دچار شده اند که بی‌سابقه است.

شرایط این‌روزهای خوزستان و سیستان و بلوچستان شایسته ایران ما نیست.

خوزستان بدون شک طی یکصد سال گذشته بخش بزرگی از هزینه‌های مالی و جانی کشورمان به‌خصوص در دوران جنگ را جانانه پرداخته است. شایسته نیست که مردمانش و پیکرش اینگونه زخم‌خورده رها شوند.

با تاسف بسیار در حالی که انواع و اقسام مصایب و بلایای طبیعی و دست‌سازِ بشر امنیت و آرامش تمام مردم ایران را به بازی گرفته است مردم خوزستان مصیبت بزرگ‌تری را هم تجربه می‌کنند که خاک و دام و طبیعت و جانشان را با شدت تمام تهدید می‌کند.

خشکسالی بلایی است که می‌شد و می‌شود با یاری و همدلی آثار ویرانگرش را تقلیل داد و با مدیریت درست و همراهی تمام قوا تاثیرات مخربش را بر جان و چهره خوزستان عزیز و دیگر سرزمین‌های تشنه ایران کاهش داد.

با اینکه خیلی دیر است اما هنوز هم می‌شود ثابت کرد همه ایران یکی است، باید به مهر دست هموطنان گرفتار خشکسالی را گرفت و اسباب نجات از این ورطه خانمان‌سوز را برایشان فراهم کرد.

به نمایندگی از سینماگران ایران وظیفه خود می‌دانیم همراه با هموطنان مظلوم خوزستان از تمام مسئولین کشور بخواهیم به حکم قانون در رفع مشکلات مردم به‌خصوص عوارض خشکسالی و دیگر مصایب خوزستان و ایران بکوشند.

تا دیرتر از این نشده انجام دهید آنچه باید.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است