تغییر فیلمنامه «جزر و مد» شخصی نبود/ به ما گفتند فیلمنامه اصلاح شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۵۳
کارگردان «جذر و مد» با صبا مطرح کرد؛

تغییر فیلمنامه «جزر و مد» شخصی نبود/ به ما گفتند فیلمنامه اصلاح شود

علی عبدالعلی‌زاده کارگردان سریال «جذر و مد» درباره آخرین وضعیت این سریال و علت کناره‌گیری حسین تراب‌نژاد نویسنده سریال به همراه گروه خود، خبر داد.

علی عبدالعلی‌زاده کارگردان سریال «جزر و مد» که محسن توکل‌فرد تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد درباره آخرین وضعیت تولید این سریال ۳۰ قسمتی گفت: تولید این سریال به پایان رسیده و الان در مراحل آخر تدوین قرار دارد که پیش‌بینی می‌کنم تدوین آن نیز تا یک ماه دیگر به پایان برسد و مراحل فنی آن را آغاز می‌کنیم.

این کارگردان درباره تغییر فیلمنامه این سریال که باعث جدا شدن حسین تراب‌نژاد و گروه نویسندگان سریال از «جزر و مد» شد، توضیح داد: زمانی که مصمم به ساخت این سریال شدم تصمیم بر این شد که هیچ تغییری در فیلمنامه این سریال که توسط حسین تراب‌نژاد و تیم نویسندگان به نگارش درآمده ایجاد نشود.

او ادامه داد: زمانی که من برای شروع تولید سریال به اهواز سفر کردم، آنجا به من چند صفحه اصلاحیه داده شد که از طرف مرکز صدا و سیما استان خوزستان و همچنین معاونت امور استان‌های صدا و سیما این اصلاحیه‌ها ابلاغ شده بود. زمانی که آن‌ها را خواندم متوجه شدم که برای اصلاح موارد عنوان شده ناگزیریم بخشی از قصه سریال را تغییر دهیم و فیلمنامه از ابتدا نوشته شود.

این کارگردان درباره چرایی اصلاح فیلمنامه عنوان کرد: بار طنز این سریال بر دوش خانواده بود که ممکن است اگر این سریال را در هر شهری بسازیم پس از تولید برای قومیت این خانواده سوءتفاهم ایجاد شود هرچند که اگر این سریال قرار بود با همان فیلمنامه ابتدایی در تهران ساخته شود هیچگاه مشکلی برای ساخت آن به‌وجود نمی‌آمد.

او افزود: به همین دلیل و برای جلوگیری از پیش آمدن سوءتفاهم ما مجبور شدیم که طنز قصه را از خانواده بگیریم روی دوش مهمانان و کسانی که وارد خانه آن‌ها می‌شوند بگذاریم. برای این تغییرات نیز لازم بود فیلمنامه دوباره نوشته شود که با فیلمنامه نگارش شده توسط نویسنده و تیم او بسیار متفاوت بود.

عبدالعلی‌زاده در پایان درباره کناره‌گیری حسین تراب‌نژاد و گروه او از «جزر و مد» گفت: این موارد اصلاحی و تغییرات مورد قبول حسین تراب‌نژاد نویسنده پروژه قرار نگرفت و عنوان کرد ترجیح می‌دهد به همراه گروه خود از پروژه کناره‌گیری کند.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است