تولید «مثل نامه» و «پند پارسی» ادامه‌دار شد/ نگاهی به حکایت‌های کهن ایرانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۴

تولید «مثل نامه» و «پند پارسی» ادامه‌دار شد/ نگاهی به حکایت‌های کهن ایرانی

«مثل نامه» و «پند پارسی» در مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.
به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، «مثل نامه» به کارکردانی مهدی حیدریان و «پند پارسی» به کارگردانی رسول شیری با تکنیک کات اوت برای گروه سنی نوجوان در مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.
تولید این مجموعه‌ها ادامه دارد و در بیشتر شبکه‌های مختلف سیما به نمایش درآمده است و امسال هم طبق گزارش و نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صدا وسیما این پویانمایی‌ها جزو ۱۰ برنامه پرمخاطب نوجوان در شبکه‌های مختلف سیما بوده است.
«مثل‌نامه» نگاهی به حکایت‌های کهن ایرانی دارد و متون منظوم و منثور آن را به زبان آشنای رنگ و تصویر درآورده است. این مجموعه با رویکرد بازگویی و مرور ضرب‌المثل‌های قدیمی ایرانی، هربار یک ضرب‌المثل را با زبانی شیرین بهانه داستان خود می‌کند و از جلوه‌های موسیقایی و ترانه‌های ایرانی استفاده می‌کند. فضاسازی آن بر اساس نقاشی‌های مینیاتوری ایرانی شکل گرفته که به ایرانی بودن این اثر کمک کرده است.
«پند پارسی» برداشتی آزاد از حکایات سعدی و همچنین مولانا، ریشه و اساس پندها را در ساختاری همراه با طنز و شوخی امروزی روایت می‌کند. این مجموعه سه کاراکتر اصلی و محوری دارد که هر کدام با ویژگی‌های شخصیتی خود، بخشی از بار قصه‌ها را به دوش می‌کشند.
«مثل نامه» با ۲۳٫۲ درصد و «پند پارسی» با ۱۹٫۱ درصد جزو برنامه‌های پرمخاطب در رده سنی نوجوان از شبکه های مختلف سیما بوده است.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است