چند پروژه تاریخی در دست بررسی دارم/ اکران موفق «رزم آرا» | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۳
سیداحسان عمادی در گفتگو با صبا:

چند پروژه تاریخی در دست بررسی دارم/ اکران موفق «رزم آرا»

کارگردان مستند «رزم آرا، یک دوسیه مسکوت» اکران طولانی مدت آثار مستند را امکانی برای دیده شدن و جذب مخاطب این آثار دانست.

سیداحسان عمادی نویسنده و کارگردان فیلم مستند «رزم آرا، یک دوسیه مسکوت» در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره بازخوردهای اکران این فیلم مستند بیان کرد: فیلم مستند «رزم آرا، یک دوسیه مسکوت» از شهریورماه سال گذشته تا پایان مردادماه سال جاری روی پرده بود و در این مدت طولانی اکران، توانسته بود مخاطب خود را داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیتی که گروه «هنروتجربه» برای نمایش و دیده شدن فیلم های مستند ایجاد کرده است، گفت: فیلم های مستند تا قبل از تشکیل گروه «هنروتجربه» شانسی برای دیده شدن و یافتن مخاطبان بیشتر در سراسر کشور نداشتند و اکنون چندین سال است که این فرصت به فیلم های مستند و همچنین به این فیلم من داده شد که با سانس ها و سالن هایی که در تهران و دیگر شهرها در اختیار داشتیم، این فیلم دیده شود و درباره آن در رسانه ها و فضای مجازی صحبت شد که واکنش های مثبت و منفی را هم به دنبال داشت و این اتفاق مثبتی برای من و دیگر سازندگان فیلم بود.

این مستندساز درباره فروش این فیلم و مخاطبانی که جذب کرده است، توضیح داد: فیلم «رزم آرا، یک دوسیه مسکوت» در مدت طولانی روی پرده بود و همچنان مخاطب خود را داشت و این نشان می دهد که در مجموع به عنوان یک فیلم مستند توانسته بود با مخاطب ارتباط برقرار کند و دیده شود. اگر چه این فیلم، فروش عجیب و غریبی نداشت اما به طور مثال در آمار هفته گذشته (هفته آخر مرداماه) که یک سانس در خانه هنرمندان ایران این فیلم به نمایش درآمد، توانستیم ۲۰ بلیت برای آن بفروشیم که این آمار برای یک مستند که یک سال از اکران آن می گذرد و با تصاویر آرشیوی همراه است، آمار قابل قبولی است.

عمادی همچنین از مسئولان موسسه «هنروتجربه» خواست تا برنامه ریزی دقیق تری برای سانس های نمایش فیلم ها داشته باشند و یادآور شد: گروه «هنروتجربه» فرصت مناسبی را در اختیار فیلم های مستند قرار می دهد اما جا دارد برنامه نمایش دقیق تر و هدفمندتری به ویژه در شهرستان ها داشته باشد. به طور مثال نشست های نقد و بررسی در شهرستان ها پتانسیل بسیار خوبی را برای دیده شدن این فیلم ها ایجاد می کند که جا دارد بعد از برگزاری این نشست های نقد و بررسی، سانس هایی را برای اکران فیلم ها در همان شهر فراهم کنند و تبلیغات بیشتری هم صورت بگیرد که گاهی این اتفاق نمی افتد همان طور که برای فیلم ما این اتفاق نیفتاد و بعد از برگزاری نشست نقد و بررسی این فیلم در شیراز که با سالن پر از مخاطب برگزار شد، تا دو هفته بعد از آن هیچ برنامه ای برای نمایش در این شهر نداشتیم و از این پتانسیل خوب جذب مخاطب به درستی استفاده نشد.

این مستندساز درباره برنامه های آینده خود اظهار کرد: همراه با حسام اسلامی تهیه کننده فیلم مستند «رزم آرا، یک دوسیه مسکوت»، چند پروژه تاریخی در دست اقدام و بررسی داریم ولی هنوز به مرحله پروژه قابل اجرا نرسیده و در فاز مقدماتی است که ببینیم کدام یک امکان ساخته شدن دارند.

وی در پایان درباره حضور بین المللی فیلم «رزم آرا، یک دوسیه مسکوت» هم گفت: به دلیل سوژه فیلم که درباره تاریخ معاصر ایران است و به وقایع داخلی ایران محدود می شود، چندان این گونه فیلم ها برای مخاطب بیرون از ایران جذابیتی ندارد و به همین دلیل ما هم به دنبال برنامه نمایش خارجی این فیلم نبودیم.

انتهای پیام/

 

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است