برگزاری همایش ملی «ادبیات معاصر ایران» | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۲

برگزاری همایش ملی «ادبیات معاصر ایران»

همایش ملی «ادبیات معاصر ایران» در دو بخش شعر و داستان در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش  «صبا»؛ موسسه آموزش عالی حافظ شیراز با همکاری دانشگاه الزهرا و دانشگاه هرمزگان این همایش را که در پایگاه علوم استنادی جهان اسلام «ISC»و سیویلیکا «CIVILICA»  به ثبت رسیده است  در دو بخش شعر و داستان در ۲۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ در شیراز برگزار می‌کند.

در فراخوان این همایش آمده است: با باور بدین امر که ادبیات جهان معنایی انسان‌ها را به افق حقیقت نزدیک می‌کند، انسان‌ها می‌توانند در آن، آرزوها و آمال خویش را دست‌یافتنی بیابند و از دغدغه‌های خود سخن بگویند به گونه‌ای که زیست انسانی خود را هویت بخشند.  پرداختن به ادبیات در هر دو عرصه کلاسیک و معاصر امری گریزناپذیر است. در دورانی که انزوا، تنهایی و فقدان ارتباط در جهان مدرن بحرانی جدی محسوب می‌شود، ادبیات معاصر می‌تواند راهی بگشاید به ارتباطی جمعی و همگانی در سطوح مختلف جامعه. از این روی، شناخت مبانی آن، ضرورت‌ها و آسیب‌شناختی لایه‌های مختلفش، برای تحقق اهداف جمعی و علمی جامعه امری درخور است.

محورهای این همایش عبارت‌اند از:

الف. جریان‌شناسی شعر معاصر/ ساختار شناسی و تحلیل محتوایی شعر دهه ۶۰ – ۹۰/  بررسی شعر زنان دهه ۶۰ – ۹۰ / آسیب‌شناسی شعر معاصر/ تحلیل گفتمان شعر معاصر/  روایت‌شناسی شعر معاصر/ زیباشناختی شعر معاصر/ زبان‌شناختی شعر معاصر/ بلاغت و تصویر در شعر معاصر/  شعر  معاصر و فرهنگ مردم/ تحلیل و بررسی شعر معاصر با رویکرد نقد جامعه‌شناختی، روانشناختی، حماسی و اساطیری، مذهبی/شعر معاصر فارس؛ شاعران فارس.

ب. روایت‌شناسی داستان معاصر/ ساختارشناسی و تحلیل محتوایی داستان دهه ۹۰-۶۰ /  بررسی داستان زنان دهه ۶۰ – ۹۰ / آسیب‌شناسی داستان معاصر/ تحلیل گفتمان داستان معاصر/ روایت‌شناسی داستان معاصر/ زیباشناختی داستان معاصر/ زبان‌شناختی داستان معاصر/ بررسی ژانرهای  داستان معاصر؛ روستایی، شهری، اقلیمی و ….  / داستان معاصر و فرهنگ مردم/ تحلیل و بررسی داستان معاصر با رویکرد نقد جامعه‌شناختی، روانشناختی، حماسی و اساطیری، مذهبی/ داستان معاصر فارس؛ داستان‌نویسان فارس/ساختارشناسی و تحلیل محتوایی ادبیات پایداری/ ساختارشناسی و تحلیل محتوایی ادبیات کودک و نوجوان.

علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می‌توانند مقالات خود را تا تاریخ ۱۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ از طریق نشانی اینترنتی dabir@hafez.ac.ir و یا: moaser.cnf@gmail.com   به دبیرخانه همایش ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانند به سایت  hafez.ac.ir بخش پژوهش یا به آدرس conf.isc.gov.ir/cil۹۷  مراجعه کرده و یا با شماره ۰۹۱۷۳۹۵۶۲۲۷/ ۳۲۳۱۹۶۴۲ -۰۷۱ تماس بگیرند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است