مراحل ساخت انیمیشن «گیلگمش» به پایان رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۶

مراحل ساخت انیمیشن «گیلگمش» به پایان رسید

مراحل تولید انیمیشن دوبُعدی «گیلگمش» تازه‌ترین اثر حسین مرادی‌زاده از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پایان یافت.

به گزارش صبا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، مراحل طراحی و تولید انیمیشن ۱۰ دقیقه‌ای «گیلگمش» به کارگردانی حسین مرادی‌زاده و از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از آبان ۱۳۹۸ آغاز و در اردیبهشت ۱۴۰۰ به خط پایانی رسید و اینک آماده‌ عرضه شده است.

حسین مرادی‌زاده درباره‌ این اثر توضیح داد که «گیلگمش» به عنوان قدیمی‌ترین حماسه‌ ادبی بشر از ۲۷۰۰ قبل از میلاد است که کهن‌ترین بخش نوشتاری آن مربوط به هزاره‌ دوم پیش از مسیح است اما پیشینه‌اش به ۳ هزار سال پیش از میلاد نیز می‌رسد.

به گفته‌ این دانش‌آموخته‌ دانشکده‌ صداوسیما در رشته‌ کارگردانی انیمیشن، حماسه‌ «گیلگمش» به بهترین وجه سرنوشت انسان را در جستجوی جاودانگی توصیف کرده است.

داستان اصلی انیمیشن «گیلگمش» روایت پهلوان نامدار اوروک، شهری از سرزمین سومر در میان‌رودان است که شخصیتی نیمه‌ایزدی‌-نیمه‌انسانی دارد و عمری در جستجوی جاودانگی می‌کوشد و بارها شکست می‌خورد اما سرانجام به گیاهی دست می‌یابد که او را جاودانه خواهد کرد، هرچند ماری آن گیاه را می‌رباید و حاصل عمر او از دست می‌رود.

حسین مرادی‌زاده، متولد ۱۳۴۸ است که سابقه‌ عضویت در انجمن نقاشان ایران، انجمن بین‌المللی فیلمسازان انیمیشن جهان، انجمن فیلمسازان انیمیشن ایران و همچنین داوری در جشنواره‌های مختلف را در کارنامه‌اش دارد.

او پیش از این آثار متعددی را ساخته و عرضه کرده است که «افسانه‌ی ماردوش» مجموعه‌ پویانمایی سه‌قسمتی بر اساس داستان‌های شاهنامه ازجمله‌ این آثارند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است